Trening til/fra jobb

INGEN vi gjentar INGEN har det rette svar på hva som er den riktige trening
bigp

Re: Trening til/fra jobb

Legg innav bigp » 06 aug 2018 14:13

Dette vil jeg gjøre primært etter 15.september da jeg ferdig med Oslo halvmaraton. Tiden etter dette går med til å bygge form til langrennssesongen.

Man: Rolig 12 km
Tir: Rolig 6 km + Terskel 6 km
Onsdag: Rolig 12 km
Tor: Rolig 6 km + 10x3 min intervaller (helst bakker og med staver)
Fre: Rolig 12 km
Lør eller søndag: 60-90 min rolig annen treningsform (ellipse, stakemaskin, ergometersykkel)

Når det er snø, blir det kanskje mer:
Man: Rolig 12 km jogg?
Tir: Rolig 6 km + Terskel 30-60 min på ski hvis mulig
Onsdag: Rolig 12 km
Tor: Rolig 6 km + 10x3 min intervaller på ski hvis mulig
Fre: Rolig 12 km
Lør eller søndag: 2-4t+ på ski hvis mulig

Johnny Puma

Legg innav Johnny Puma » 07 aug 2018 10:22

bigp skrev:Hei,
Jeg kan vel også ta de to hardøktene på vei til eller fra jobb, slik at de 3 andre dagene er rolig tur/retur til jobb + en rolig langtur i helgene (gjerne en annen aktivitetsform siden det blir mye asfaltløping).

Yes! Meget fornuftig, dette blir et kjempebra opplegg. :-)

bigp

Legg innav bigp » 02 sep 2018 11:53

Hva med utstyr til løpependling, hva trenger man?

Jeg har ingen vannavstøtende joggesko og har kun en Osprey Talon 22 til evt løperyggsekk...

Johnny Puma

Legg innav Johnny Puma » 03 sep 2018 08:07

bigp skrev:Hva med utstyr til løpependling, hva trenger man?

Jeg har ingen vannavstøtende joggesko og har kun en Osprey Talon 22 til evt løperyggsekk...

Det blir veldig smak og behag. Vannavsstøtende joggesko er kjekt å ha hvis du ikke har skotørker på jobb. Og hvilken løpesekk du bør ha kommer jo an på hvor mye du skal ha med deg. Viktig å ha en som fordeler vekta godt og sitter "klint" til ryggen. Bruk litt tid på å finne ut hvordan du skal pakke, lengde på skulderstropper, hvordan du skal stramme de ulike reimene, osv.

gnagblemme

Legg innav gnagblemme » 03 sep 2018 11:39

Hei
Jeg har løpt en del til/fra jobb, og syns det fungerer greit. Jeg bor i Bergen, og får svært ofte våte sko. Den enkle løsningen er å ha et par sko stående på jobben, så kan man bare bytte. Jeg har brukt flere forskjellige sekker, både med drikkeblære og uten, og av forskjellig størrelse. Strekningen for meg er som regel ikke lang nok til at drikkeblære er nødvendig. Om vinteren må gjerne sekken være større. Jeg bruker sekker med stropp både over mage og bryst. Det fins et utall sekker å velge blant. Den jeg liker best er en billig dagstursekk som jeg fikk gratis. Man må bare prøve seg frem.
Har man mulighet til å oppbevare noe klær på jobb er det selvfølgelig enklere. Dersom man syns det er plagsomt å løpe med sekk kan man selvfølgelig pakke for hele uken mandag morgen, og ta hjem skittentøy fredag ettermiddag og velge annen transport, forutsetter lagringsplass på jobben.
Kort sagt trengs ikke noe spesielt utstyr, men man sparer litt transportkostnader. Man frigjør i tillegg tid til andre formål.
Blog: https://gnagblemme.wordpress.com/
Instagram: @gnagblemme

Johnny Puma

Legg innav Johnny Puma » 04 sep 2018 09:26

Jeg vil anta at de som løper til jobb ikke trasker rundt på jobben i 8 timer i de samme joggeskoene. Det hørtes fryktelig klamt ut. :lol:

Gå tilbake til «Trening»