Polar M430 VS Garmin 235

INGEN vi gjentar INGEN har det rette svar på hva som er den riktige trening
Brukeravatar
sodalo
Sted: Kyrksæterøra

Polar M430 VS Garmin 235

Legg innav sodalo » 13 aug 2018 18:12

Tenker å handle løpeklokke til junior, og vurderer Polar M430 eller Garmin 235. Noen meninger?

Med "junior" menes 13 år som kanskje er mer motivert av elektronisk underholdning/mening enn treningseffekt :)

Garminklokka er kanskje litt mer klumpete? Jeg liker menyopplegget generelt bedre på Garmin, men det er sikkert fordi jeg er mer innkjørt i garmin selv :p

Torcs

Re: Polar M430 VS Garmin 235

Legg innav Torcs » 14 aug 2018 08:40

Hei!
Har FR235 selv. Hadde Polar før. Som ren løpeklokke liker jeg Polar bedre. Tror det er oppsettet og datafeltene på klokka som gjør at jeg liker den bedre? Kan ikke sette fingeren på noe spesielt egentlig. Dette er jo helt etter hva man er vant til. Som du selv sier så syntes du polar sitt menyoppsett etc var vanskeligere enn Garmin. Det er vel fordi du har Garmin og jeg var vant med Polar da jeg byttet.

Tror det bunner ut i om du liker GarminConnect sitt opplegg eller PolarFlow som Polar nå har kommet med. Jeg liker GarminConnect veldig godt. Mye "metrics" å sette seg inn i. På tiden jeg hadde Polar så var det polarpersonaltrainer.com som gjaldt.

Men både jeg og kona har FR235 og en kollega har den. Kona og kollegaen min har opplevd problemer med klokka. Den nullstiller seg i tid og utide og den kan låse seg. Dette leser jeg at det er mange andre som sliter med også. Jeg har ikke hatt noe problemer.
Jeg har på følelsen at den polarklokka er av bedre kvalitet og mer pålitelig?

Brukeravatar
sodalo
Sted: Kyrksæterøra

Legg innav sodalo » 15 aug 2018 10:40

Takker for godt svar :)
Det er vel 2 gode klokker, og valg mellom eple eller pære.
Jeg hadde nå en diskusjon med en løpevenn, som også er Garmin-fan. Han ville seff gått for Garmin-klokka :) Men så nevnte han at hans kone + svoger har FR235, og opplever litt ustabilitet. Selv hadde han ei dyrere garmin-klokke. Lurer på om vektskåla bikker mot Polar. Fant forøvrig følgende test:
https://www.hardworkout.no/pulsklokker- ... st-i-test/
Her rangeres FR235 over polar M430, men virker som det har mer med smartfunksjonene å gjøre (altså integrasjonen med mobilen). Ser Polar-klokka har bedre pulsmåler på håndleddet + har fart/distansemåling innendørs. Sikkert ikke kjempebra, men godt nok for junior-bruk kanskje.
Tja.... :D

Kolli

Legg innav Kolli » 18 aug 2018 08:40

Jeg har M430, dn er ihvertfall dønn pålitelig. Begge vil gjøre jobben, avgjøres av hva man liker av design og brukergrensesnitt på klokke og app.

Du kan jo la poden velge selv?

PS: hva ble det?

Gå tilbake til «Trening»