Trening som kan korte ned levetiden?

INGEN vi gjentar INGEN har det rette svar på hva som er den riktige trening
Veteran

Re: Trening som kan korte ned levetiden?

Legg innav Veteran » 08 mai 2013 13:38

staleg skrev:Er vel her som med alt annet, at det er forskjell på å barbere seg og på å skjære av seg hue'.

Har man en hjertefeil MÅ man ikke absolutt jogge 4 maraton i uka, og man MÅ ikke absolutt jogge i 2 timer i strekk, eller?

Jeg tror de færreste som f.eks trener 3 x lett intervall pluss 1 x 1,5 timers langtur pr uke blir betraktet som sofagriser???

Improvise - Adapt - Overcome.

mulig det er litt forskjell ja, hahaha... men du overdriver naa verre enn meg, eller leste ikke hva hjertespes. saa til meg...
Aa jogge 4 maraton i uka.. Hvem har pratet om det? Jeg har aldri jogget en eneste maratondistanse, men har loept over 30, og det
ganske raskt mtp hjertefeil / alder osv. Nei man maa heller ikke jogge 2 timer i strekk, men hvis en oensker aa bli en bra maraton-
mosjonist saa MAA en LOEPE minst 2 tim. i strekk og det ganske hardt/fort minst etpar ggr. i uka.
Jeg har aldri sagt at en som kjoerer intervall og jogger/loeper en liten langtur/uke kan kalles sofagris, jeg sammenlignet med den distansen
som legen sa at jeg til noed kunne begi meg ut paa.... da ville jeg blitt en rund & god sofagris, noeff-noeff.
Vil du vrenge paa alt saa greit for meg, jeg forstaar veldig godt hvorfor saa faa loeper maraton, de fleste jogger fordi de ikke gidder
aa trene nok og oppleve hvor fantastisk det er aa vaere i god form. De fleste bare prater om treningsmetoder, puls, soner etc. men faa kan
vise til resultater av betydning. Aarsaken er enkel, de er redde for aa slite litt i starten og kjenne litt smerte, derfor foretrekker de joggetempo.
Greit nok, men da boer de ikke si at de har "loept' maraton naar de bruker 5-6 min./km.
Lykke til alle som orker trene lenge og hardt nok, dere vil faa framgang saa det monner......

staleg

Re: Trening som kan korte ned levetiden?

Legg innav staleg » 08 mai 2013 19:49

Mente ikke å vri på ting, men som også du er inne på, er mitt inntrykk at "alle andre" som prater trening, trener så innmari mye....!

Gå tilbake til «Trening»