Treningsopplegg

INGEN vi gjentar INGEN har det rette svar på hva som er den riktige trening
Brukeravatar
Korak
Innlegg: 284
Registrert: 18 jan 2010 21:02
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Treningsopplegg

Legg innav Korak » 04 jan 2013 19:26

En gang i tiden var finnene i verdenseliten innen løping, og da var hurtig gange et viktig element i treningen. Nå vil sikkert vittige tunger hevde at de var i toppen på grunn av doping og ikke på grunn av treningsopplegg. Det er imidlertid gode argumenter for at lange økter med hurtig gange er fornuftig, og jeg nevner bla. skånsomhet mot ledd, sener og muskler, utvikling av kapilærer og mitokondrier, og faktisk trening av musklenes raske fibre.

Jeg tror Hellerud bør lære seg litt om trening før han slenger med leppene..
Gunnar Müdtzy-Knutsen

Løp4Livet
Innlegg: 82
Registrert: 01 aug 2010 23:57

Re: Treningsopplegg

Legg innav Løp4Livet » 04 jan 2013 23:57

Tror innslaget mitt ble noe misforstått. Å gå hurtig istedenfor å løpe i sone 1, tenkte jeg i de dagene der man føler seg tung i bena feks etter en hard intervalløkt eller konkurranse. Pr.dags dato går jeg to økter i uken. En økt etter intervalløkt og en etter progressivøkt. Disse dagene har jeg to økter der jeg gå om morgonen og løper lett på ettermiddag/kvelden.

Audun
Innlegg: 67
Registrert: 23 nov 2011 07:34

Re: Treningsopplegg

Legg innav Audun » 05 jan 2013 13:15

Ok. Da skjønner jeg litt mere. Da synes jeg du gjør det fornuftig å gå etter intervallene dine. Skal jo være restitusjon som regel etter harde økter, og da kan jo gåing,svømmin,sykling f.eks brukes. Hovedsaken er at du får tatt deg igjen til neste økt samt får løsnet opp muskelaturen din, og da for din del med gåing.


Gå tilbake til «Trening»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Google [Bot], MikkeSnus og 2 gjester