Trening på Bislett stadion - for alle?

INGEN vi gjentar INGEN har det rette svar på hva som er den riktige trening
hailegeraldo

Re: Trening på Bislett stadion - for alle?

Legg innav hailegeraldo » 23 feb 2016 22:36

Takk, knut42. Jeg er så kjent i Oslo at du får ikke lurt meg til å løpe kvalitetsøktene mine et sted i nærheten av Egertorget. :D
Mølle har jeg hjemme, og piggsko funker også bra her hjemme i innlandet. Det er bare at jeg hadde tenkt å løpe langt, og lengre enn langt, og da er ikke Icebug Anima så snille mot føttene. Planen var egentlig en rolig 20 km etterfulgt av en rask 10 km. Ja, målrettet maratontrening med drikkestasjon. (Da er Karl Johan kanskje en god tanke - med drikkestasjoner...)
To dager i jobbtjeneste i Oslo med overnatting må utnyttes til fulle. Det er mulig jeg booker et hotell på Fornebu og løper der. 3x5 km eller noe. Og har 30 km-økta til gode. Det er bare at det nærmer seg tida for at den MÅ gjennomføres.

Roger

Legg innav Roger » 23 feb 2016 23:53

Hvor langt er det greit å løpe før man må snu hvis man løper langs Frognerkilen og videre sør-østover? Den er vel bar nå? Kan jo løpe noen ganger frem og tilbake der med oppsatt drikkestasjon. Litt mye svevestøv kanskje?

Eller hva med å ta bussen til Frysja og løpe inn og ut maridalsveien? Den er vel ganske snill i kuperingen mener jeg å huske...

Eller hva med 150 runder inne i Ekeberghallen? :)

hailegeraldo

Legg innav hailegeraldo » 24 feb 2016 10:47

Etter å ha sett på gang- og sykkelveien langs Frognerkilen tror jeg jammen at jeg har en plan i disse vinterferietider. Fornebu-Vika t/r med oppsatte flaskeposter kommer til å fungere som smør. Noe svevestøv tåler man én gang i året. Det er jo bar asfalt der, og det har vært sjelden vare hjemme i vinter. Fra å grue meg til dagens økt, gleder jeg meg nå til 20+10 :)

Brukeravatar
knut42

Legg innav knut42 » 24 feb 2016 17:34

Hvis du forsatt er i Oslo er er den nye halvferdige havnepromenaden et greit sted å løpe. Jeg bruker den litt i sesongen, ikke nå i vinter med all smogen som ligger nede i sentrum. Fra Filipstad følg oransje piler på bakken og oransje containere med tegninger på. Følg de røde pilene som er tegnet inn på bildelenken så løper du ikke feil. Det er mye byggevirksomhet ved Filipstad og rundt operaen.
https://drive.google.com/file/d/0B0SpoZ ... sp=sharing

Fra Lysaker bru til Sørenga langs Havnepromenaden er det ca 21 km tur retur.

hailegeraldo

Legg innav hailegeraldo » 25 feb 2016 11:08

Den kan jeg prøve neste gang, knut24. En fin trasé ser det ut til. Jeg endte opp med 22 km oppvarming og 10 km i god fart mellom Vika og Lysaker. Forholdene var jo glimrende :)

Gå tilbake til «Trening»