kalle føtter

INGEN vi gjentar INGEN har det rette svar på hva som er den riktige trening
annemyhr

kalle føtter

Legg innav annemyhr » 02 sep 2013 23:35

hei,jeg skal løpe halvmaraton er planen, i oslo om ca 3 uker. Løpte mitt første løp i birken nå 8 juni, var da i fin form hadde trent mye i 1 år, fikk ikke så bra tid 2,30 grunnet vonde kner da det var mye nedover i slutten.

greia er nå at jeg har ikke fått trent så godt i sommer,.. så er veldigt usikker på formen, men skal kjøre kvalite nå de siste 2 ukerne. Mener jeg bør komme meg ganske fort tilbake, har ju løpt men hadde noen uker pause.
spørsmålet er at hvis jeg var i god form i juni så bør jeg vel kunne gjenomføre selv om det ikke blir så behageli? formen forsvinner vel ikke så fort eller? må bare inrømme at det er lite tungt nå.

Brukeravatar
ipconfig

Re: kalle føtter

Legg innav ipconfig » 03 sep 2013 12:29

Dette går bra. Bare å komme igang igjen så kommer formen fort som fy. At det blir vondt på slutten er vel ikke å unngå men siden du har gjennomført tidligere så går dette helt fint.

Kondisen er ikke det verste men muskler og ledd kan bli litt tregere å få start på så ikke "brå-trene" når du starter opp igjen. Gjennomføre klarer du garantert.

annemyhr

Legg innav annemyhr » 03 sep 2013 22:15

Takk, det var godt at høre, holder en knapp på det. Jeg dør ju ikke om jeg må gå noen minute heller da, prøver jeg at tenke. vil ju bare gjenomføre.. men noerlunde stil.. tenker og håper at det skal vare lettere med asfalt, da terreng var sikkert mer moro men veldigt krevende, da man må hoppe og sprette mer . :P

MissHyper

Legg innav MissHyper » 06 sep 2013 09:39

Lykke til! :-)

Ja moro med terreng. Litt av hvert egentlig. Jeg trener mest i terreng men er med i asfalt halvmaraton allikevel. Men pga at jeg alltid løper med hund så trives vi best der. Og, terreng-halvmaraton, DET er gøy det! Særlig etterpå ;-)))) Men jeg tror også du fikser det lett. særlig om du har vært godt gjennomtrent lenge før treningen dabbet av. Egentlig merkelig hvor fort man kommer seg etter et avbrekk. Bare pass på at du ikke pådrar deg noen skader :-)

annemyhr

Legg innav annemyhr » 07 sep 2013 07:10

Takk, :) har vart godt gjennom trent ,men lite dårlig på långturer, men føler bedre form nå og skal prøve en tur på 14 km asfalt,i morgen . sen har jeg 1 uke kvar med kvalitets trening. så må jeg bare prøve da. Var alene på birken og i oslo da min trenings kamerat blev skadet. Men det har vart givande at tørre gjenomføre alt alene. har aldrig løpt noe spesiellet før et drøyt år sedan, men blev fort hektad. :D

Gå tilbake til «Trening»