inspurt til halvmaraton

INGEN vi gjentar INGEN har det rette svar på hva som er den riktige trening
annemyhr

inspurt til halvmaraton

Legg innav annemyhr » 08 sep 2013 14:27

Hei, skal løpe i oslo nå om 2 uker. Løpte 15 km i dag, gikk greit men slitsomt, løper sakte. har før lite långløp i kroppen.

hvordan skal jeg legge opp neste uke nå, skal jeg satse på langløp, eller kortere med intervall, må vel prøve på et långløp til før start? har bare løpt en halvmaraton før, så jeg er fersk kan an si. tacksam for alle tips til en nybegynner :D

roger eide

Re: inspurt til halvmaraton

Legg innav roger eide » 08 sep 2013 18:48

hei
ta ein titt på denne linken. trenger sikkert ikkje å kopiere, men da er nok eit godt utgangspunkt.
http://aktivtrening.com/lop/lopeprogram ... alvmaraton

roger

Veteran

Legg innav Veteran » 09 sep 2013 04:27

annemyhr skrev:Hei, skal løpe i oslo nå om 2 uker. Løpte 15 km i dag, gikk greit men slitsomt, løper sakte. har før lite långløp i kroppen.

hvordan skal jeg legge opp neste uke nå, skal jeg satse på langløp, eller kortere med intervall, må vel prøve på et långløp til før start? har bare løpt en halvmaraton før, så jeg er fersk kan an si. tacksam for alle tips til en nybegynner :D

Hej du "flickan fraan Backafall".. ( aer du saa gammal att du har hoert om hon?).
Foerst av alt, gloem det programmet som det refereres till, gloem puls og zoner og alt slikt prat.
Kjenn paa kroppen, den sier ifra . Du klarer aldri aa spenge deg samme hvor hardt du loeper...
Den haer veckan skall du kjoera intervaller paa 2-3 km. med absolut maksfart etpar dagar, du skall se
stjaernorna blinka, det vill goera dig gott. Min. 4 slike hver gang, med kort pause mellan.
Lite lugnare 5-10 km dom andra dagarna.

Saa skall du springa en halvmara veckan innan taevlingen, saa du aer saeker paa att du orkar 21 km. den
dagen det gaeller ! Det aer mycket nyttigt att toemma kroppen helt en vecka innan taevlingen, sedan kann
du taa det litt lugnare, men du maaste springa lite varje dag fram till 2 dager innan taevlingen.
5-6 km. inte jogga eller gaa i backarna men 60-70 % av max. Du skall veta med dig sjaelv att du orkar
21 km utan problem. Du skall kaenna treningen i broestet, det skall goera lite ont, daa funkar treningen, och
du kann starta 100 % saeker paa att du inte maaste jogga/gaa men kann springa hela straeckan. Daa blir det verkligen
kul att springa ocksaa helmaran naesta aar...
Lycka till fraan en veteran, detta fixar du saa klart !
Med vaenliga haelsningar fraan Nicke !

annemyhr

Legg innav annemyhr » 09 sep 2013 07:17

Ja, svensk som jeg er så har jeg hørt om den tjejen ja.....

ellers takk for fine tips, skjønner at jeg må gi jernet lite mer. Det er vel det som har vart problemet, har trent mye men mest i den behaglige zonen. Er vel derfør jeg jogger mest. Blir ju lite kul til neste år da jeg har tatt 2 halver i år, kan ju satse mer på løpe fortere da. :D

Gå tilbake til «Trening»