Slurvete restitusjonsarbeid

INGEN vi gjentar INGEN har det rette svar på hva som er den riktige trening
Brukeravatar
Runnur
Innlegg: 80
Registrert: 23 feb 2018 08:40

Slurvete restitusjonsarbeid

Legg innav Runnur » 13 okt 2018 12:03

Hvis man tar seg helt ut etter en langtur og slurver i næringsinntaket under og etter økta (neste timene og dagen), er det mulig at den påfølgende dagen bare er litt kjip, MEN så foreligger det potensial til å rette opp litt av feilen ved å være ekstra flink til å ta til seg nok og riktig næring? Er det mulig at man utvikler sykdomssymptomer på dag 2 etter treninga dersom man slurver dagen derpå treningsøkta? (og at dette kunne vært unngått dersom man gjorde mer ting riktig i restitusjonsarbeidet rett etter treningen)

Brukeravatar
kollis
Innlegg: 688
Registrert: 20 jan 2010 19:38

Re: Slurvete restitusjonsarbeid

Legg innav kollis » 14 okt 2018 09:51

For å unngå å få konekvenser av å miste fokuset på restituasjon ,er det lurt å lage seg grenser.
Dvs å forstå at man nå må gjøre tiltak når kroppen avgir småe symtomer på at noe ikke er som før...eller der den bør være.Viktig å sette inn tiltak så tidlig som mulig.Dette er også et tegn på hvor kroppen din ligger mentalt og fysisk ...
Eks oftere små syk ,oftere slapp ,oftere sur grinete,oftere slem\ufin ,oftere glemsk enn før.
Dette gir deg også en posetiv tilbakemelding når du legger merke til at en er blitt flinkere i å unngå tegnene på at man er sliten.Mao du er da i form.Dette kan du teste ved å gå utafor din komfort sone å se hvor sliten du blir da..Får du en rask restituasjon er dette en veldig god indikasjon på statusen.

Tiltak er å overfokusere på restituasjon som å ta tak i de situasjonene DU SELV mener er viktig og du merker at gir effekt .
Om du ikke mener ernæring er viktig så velger du løsninger du tror på selv.
For det er mye du kan gjøre eks ta ferie ,skifte miljø, besøke venner,ta bort en eller 2 bekymringer,ta en kjedelig arbeids oppgave som har ligget å vente lenge(rydde kjelleren) på den mentale delen av restituasjonen....Eller du kan fokusere på den fysiske behovene kroppen din trenger ,,,eks ta en massasje time ,svømme en tur i svømmehallen,sjekke tennene for bettennelser osv osv...


Gå tilbake til «Trening»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester