oppdrag fra tjukkas til smukkas

INGEN vi gjentar INGEN har det rette svar på hva som er den riktige trening
fit-living
Innlegg: 1
Registrert: 01 nov 2013 19:11

oppdrag fra tjukkas til smukkas

Legg innav fit-living » 01 nov 2013 19:14

Hei her er min treningsdagbok! http://www.fit-living.webs.com Planen er å få vekk babyfettet etter fødsel og deretter komme i mitt livs beste form!
Bli med du også da vel?;)

Brukeravatar
smokemonkey
Innlegg: 29
Registrert: 20 jan 2010 13:56
Kontakt:

Re: oppdrag fra tjukkas til smukkas

Legg innav smokemonkey » 19 nov 2013 19:09

Jeg brukte 12 år på å miste de fem kiloene jeg la på meg etter mitt første barn, men regner med at det kan gå på kortere tid for noen ;)
-er du tørr på beina, har du gått for kort
Henrik Cardiac Kvisgaard - Twitter: Smokemonkey

ikkeno
Innlegg: 6
Registrert: 21 nov 2013 22:13

Re: oppdrag fra tjukkas til smukkas

Legg innav ikkeno » 24 nov 2013 09:53

smokemonkey skrev:Jeg brukte 12 år på å miste de fem kiloene jeg la på meg etter mitt første barn, men regner med at det kan gå på kortere tid for noen ;)

Jeg har aldri vært feit, men jeg er en 72 år gammel mann som en dag oppdaget at magen ikke lenger var glatt.
I løpet av 1/2 år har jeg gått ned 8 kg i vekt og anskaffer nå kun slim-skjorter.
Oppskriften for en slik suksess finner man ved å søke i Google på
Svihus frokost
Sist redigert av ikkeno den 29 des 2013 15:41, redigert 1 gang totalt.

Veteran
Innlegg: 279
Registrert: 28 apr 2013 06:54

Re: oppdrag fra tjukkas til smukkas

Legg innav Veteran » 24 nov 2013 13:31

ikkeno skrev:
smokemonkey skrev:Jeg brukte 12 år på å miste de fem kiloene jeg la på meg etter mitt første barn, men regner med at det kan gå på kortere tid for noen ;)

Jeg har aldri vært feit, men jeg er en 72 år gammel mann som en dag oppdaget at magen ikke lenger var glatt. I løpet av 1/2 år har jeg gått ned 8 kg i vekt og anskaffer nå kun slim-skjorter.
Oppskriften for en slik suksess finner man ved å søke i Google på
Svihus frokost


Hei igjen! Den er jeg ikke med paa. Svihus har nok aldri hatt tungt kroppsarbeid hvis han paastaar at frokost er oppskrytt osv.
Den som i likhet med hva jeg alltid har gjort, unngaar kveldsmat etter kl. 19 og da vare spiser lett mat, ikke kjoett e.l den vil vaere
naturlig sulten til frokost. Spoer alle gamle skikonger etc. Toemmerhuggere, gaardbrukere osv. akkurrat som jeg selv var.
Uten god broedfrokost hadde ingen orket aa jobbe slik vi gjorde. DU ikkeno har vel tatt av for mye paa altfor kort tid, og da kan du neppe
orke trene deg opp til den tid du kanskje oensker. Vekta er viktig men den gir ikke kondis, dvs. ingen kan slanke seg i form. Jeg tok av
9-10 kg. paa ca. 3 aar etter anbefaling av Kaggestad. Kun ved hardere trenig, noeyaktig samme kosthold. Men jeg spiste minmalt med kjoett,
og det samme er tilfellet idag. Men store grove rundstykker bakte jeg senest igaar, og de langer jeg innpaa, vekt idag etter 3 tim. paa sykkel
er 76,5 kg. Frukt spiser jeg engod del av daglig ettersom det er baade sunt og billig her jeg bor. Frokosten de sist aarene har vaert havregryn
i melk med masse kanel, iblant litt syltetoey, men ettersom vi ikke har godt norsk syltetoey her, blir det ikke ofte.

Groennsaker spiser vi veldig mye av, kinesere flest gjoer det, ofte bare ris og groennsaker baade til lunsj og middag tidlig kveld, og etterpaa
alltid en spasertur. Aldri snask og soett svineri, gaar ofte litt sulten til sengs og sover alltid meget godt. All alkohol har for meg alltid vaert bannlyst,
det meste inneholder masse lavoktan- kalorier som oedelegger for den som trener, og i tillegg koster svineriet endel forstaar jeg...
Den beste "slankemetoden" for alle er samme kosthold men litt mer/hardere trening, 100 % effektivt.
Hvis vi ser paa hvor daarlige norske maratonere , med faa unntak, er idag jfr. paa 80-tallet, tiltross for at flere trener mye mer , har bedre sko/utstyr
og trener etter alle mulige fatastiske programmer satt opp av s.k. eksperter, saa forteller tidene at de fleste trener feil, dvs. altfor faa langturer i hardt
tempo. Pulsklokker , zoner og annet unodig tulltilbehoer tar for mye oppmerksomhet og tid, derfor befinner norsk maraton seg dypt nede i en boelgedal
som den aldri vil komme opp av igjen. Heldige vi veteraner som bare loep fordi det var moro uten tanke paa puls/hjertefrekvens, til og med jeg med
hjertefeil, hipp hurra...
Naa fikk jeg sagt det ogsaa, men lykke til du som vil gaa ned i vekt, spis mye broed og tren litt mer, super kombinasjon, saa gjoer du som meg, tar Maraton-
plaketten naar du er 45, (under 2.40)... God broedfrokost og god trening!

ikkeno
Innlegg: 6
Registrert: 21 nov 2013 22:13

Re: oppdrag fra tjukkas til smukkas

Legg innav ikkeno » 24 nov 2013 15:51

Veteran skrev:Hei igjen! Den er jeg ikke med paa. Svihus har nok aldri hatt tungt kroppsarbeid hvis han paastaar at frokost er oppskrytt osv.
Den som i likhet med hva jeg alltid har gjort, unngaar kveldsmat etter kl. 19 og da vare spiser lett mat, ikke kjoett e.l den vil vaere
naturlig sulten til frokost. Spoer alle gamle skikonger etc. Toemmerhuggere, gaardbrukere osv. akkurrat som jeg selv var.
Uten god broedfrokost hadde ingen orket aa jobbe slik vi gjorde. DU ikkeno har vel tatt av for mye paa altfor kort tid, og da kan du neppe
orke trene deg opp til den tid du kanskje oensker. Vekta er viktig men den gir ikke kondis, dvs. ingen kan slanke seg i form.

Svihus og meg er begge oppvokst på gård og er dermed vandt til hardt arbeid. Jeg begynte som skogsarbeider hos min onkel rett etter folkeskolen, spiste masse mat og hadde svært god kondis da jeg ble rekrutt i Luftforsvaret. Men Svihus er professor og man bør ha respekt for slike når de uttaler seg om det som de har greie på. Han bruker kyllinger og griser for å teste sine teorier, og det er mer effektivt enn å bruke mennesker, ettersom kyllinger og griser er mindre kranglevorne.
Hvis jeg ville ta av mye vekt i løpet av kort tid ville jeg latt være å spise mat. Nå har jeg i det siste halv-året noen dager forsøkt å droppe frokost, droppe lunch og gjerne løpe en halv-maraton på samme dag. Når jeg da kommer hjem er kona igang med å lage middag og da blir jeg fryktelig sulten på grunn av matlukta. Men da kona dro i syklubben uten å lage middag gikk det helt greit at jeg også droppet middagen den dagen. Steinaldermannen kunne ikke drive med slikt, for dengang var det farlig å droppe et mulig måltid, men vi har syketrygd og alt for mye mat.
Det spiller liten rolle hva du spiser fordi vi er laget til å gjøre alt om til energi. Vi må også ha noe proteiner for vedlikehold av kroppen. Spiser vi for mye lagrer vi fett for senere bruk. Jeg merker at jeg blir slapp om jeg forsøker å løpe i motbakker etter en halvmaraton, men det går fint å holde farten 10 km/time uten å ha spist. Med den farten greier kroppen å hente nok energi fra lagret fett. Slankeindustrien liker ikke sånne slankemetoder fordi det blir billig for deg og de dermed ikke får solgt alle sine kosttilskudd. Tullinger som ikke kan fysikk og biologi bruker 3 milliarder per år på unyttige kosttilskudd. Som forklart av Svihus har vi ikke behov for kostillskudd fordi vi helt naturlig spiser den maten som vi har behov for på samme vis som kyllinger og griser gjør det når de kan velge fritt.

Brukeravatar
Einar
Innlegg: 258
Registrert: 20 jan 2010 20:52

Re: oppdrag fra tjukkas til smukkas

Legg innav Einar » 03 jan 2014 12:22

Aldri snask og soett svineri, gaar ofte litt sulten til sengs og sover alltid meget godt. All alkohol har for meg alltid vaert bannlyst,


Som Veteran skriver. Stort sett er det så enkelt. Inntak og forbruk må stå i forhold til hverandre. Snacks, godteri og alkohol gir lite metthetsfølelse, men mange kalorier...
"If you feel like eating, eat. Let your body tell you what it wants." - Joan Benoit Samuelson
Blogg


Gå tilbake til «Trening»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester