Intervaller i høy hastighet, hva vil være best oppvarming?

INGEN vi gjentar INGEN har det rette svar på hva som er den riktige trening
Tryyyg

Intervaller i høy hastighet, hva vil være best oppvarming?

Legg innav Tryyyg » 16 sep 2014 17:09

Hei.

Jeg bruker å kjøre 3 intervaller på hastighet 17.0-18.0 i 6 minutter. I det siste så har jeg fått vondt i venstre bryst i forbindelse med intervalltreninga.
Hva vil være den mest tidseffektive måten å varme opp på?

Og hvordan bør jeg avslutte intervallene?

Skna

Re: Intervaller i høy hastighet, hva vil være best oppvarmin

Legg innav Skna » 17 sep 2014 09:27

Hei.

Å løpe 1500 metere som intervaller er jo relativ hard trening for de fleste, så de fleste burde jo varme ganske godt opp. Hvordan varmer du opp nå? Når jeg kjører økter som ligner på de øktene som du beskriver her bruker jeg å kjøre 1-2 km med progressiv løping fra 10-13 km/t. Dette funker ihvertfall veldig bra for meg. Merker relativt stor forskjell på gjøre slik oppvarming mot å gjøre lite/ingen oppvarming. I forhold til avslutning av økt synes jeg du burde jogge rolig ned i noen minutter, kanskje 6-12 minutter med 6 min/km. Jeg bruker også å avslutte med 400 meter gange. Deretter er det vell alltids lurt å tøye litt ut, ikke at jeg kan skryte på meg at jeg har gjort noe særlig tøying de første 23 årene av livet mitt.

Angående smerter i brystet vet jeg lite om. Du er på min alder og jeg har aldri opplevd noe sånt. Så den forrige posten din også, hvor i ansiktet blødde du? Høres jo ganske kjipt ut...

Gå tilbake til «Trening»