..er + for hjerte så lenge du kjører deg helt Tom for energi (kan være skadelig når du ikke blir sliten nok)
Hm. En litt uvanlig påstand, men mhp trening finnes det jo ingen fasit

Av egen erfaring blir jeg oftere småsyk om jeg trener veldig hardt, som igjen fremtvinger treningsfrie dager.Jeg har hatt størst fremgang om jeg ikke tar meg helt ut, men får desto flere dager hvor jeg kan trene. (Dette er nok avhengig av totalbelastningen også, men det gjelder jo for de fleste mosjonister - man må ta hensyn til jobb, familie, etc)
Grunnen til du blir småsyk ...Sa jeg i innlegget, har du ikke ofte nok hard økter fører dette til at du blir syk ...Når du leser om hjernen ,er den inndelt i 2 deler .Den ene delen av hjernen har som hovedoppgave og produsere energi.Den gjør deg utadvent. Når du blir riktig sliten blir du innadvent.Trener du halveis og ikke blir innadvent slites \stresses kroppen for mye (kroppen har andre oppgaver enn å produsere energi hele tiden). .Eks skiløper Bjørn og skøyte løper koss sier de presterer bedre etter sykdom.i ol ..Resultatene med halveis trening blir fremgang en periode så stagnasjon så begynner resultatene å krype nedover til en skade oppstår...Dette slipper du med min. 1av 4 treninger med å ta konkurranse eller trening som gjør deg innadvendt...
Totalbelastningen blir mindre av å gjøre dette nå når jeg gjør dette kan jeg ligge på over 140km i uka + full arbeid .(før 90km),vist jeg ønsker det.
+at du trener mer effektivt og fri gir tid til familie etc...
Her snakker vi om fremgang ...Trener du for å senke sukker nivået\energi nivået i kroppen går dette fint uten å bli sliten..men musklene blir ikke sterkere
Hvorfor tror ikke svenskene på at Martin Johnsrud Sundby trente så mye ?mye hard trening? Hvorfor drar Petter på høyde opphold ,,,Fordi det gir raskere fremgang...
Jeg er fullt klar over at de jeg sier er uvanlig,,,men ser en på hjernens oppbygning ,,,må hjernen settes i en situasjon som gjør den lettere i stand til å tåle belastninger på kroppen... 4x4 er mini versionen av det jeg sier her, som sier at å ta seg litt ut gir mest fremgang..
ps den innadvente delen av hjernen produserer muskler....