Sykkel

INGEN vi gjentar INGEN har det rette svar på hva som er den riktige trening
Ian
Sted: Oslo

Sykkel

Legg innav Ian » 17 apr 2010 21:01

Er det noen som bruker sykkel som restitusjons trening? Jeg synes det er helt supert å bruke en rolig sykkel tur til det(med lette gir), Særlig dagen før eller dagen etter en hard økt..Føler at det er ordnlig balsam for beina, anbefales.. Når det er sagt så kunne jeg aldri tenke meg å konkurere i den grenen, sitte i timesvis er ikke tingen for en skiløper synes nå jeg!!!

Brukeravatar
Adelheid
Kontakt:

Re: Sykkel

Legg innav Adelheid » 17 apr 2010 21:06

Jeg gjør det samme, pluss svømmer... Og er veldig fornøyd med det, og har ingen planer om å slutte. Men tipper det er noen som er av helt motsatt oppfatning, nemlig at dette bare er skadelig for en løper... Mener å ha vært borti den diskusjonen her før. :lol:
I'm on a run - fast - to where I don't care!
Futt'n Fart Running Teams blogg

Ian

Legg innav Ian » 17 apr 2010 21:13

Det er vel ingen som takker nei til super lettebein feks før et løp ;)

Brukeravatar
Pluto

Legg innav Pluto » 17 apr 2010 21:26

Spennende dette temaet her. Selv får jeg panikk bare jeg er i nærheten av en sykkel. Jeg bruker aldri sykkel etter jeg begynte å satse løping. Om det er riktig vil jeg nok aldri få svar, men det fungerer for meg.

Nærmeste jeg kommer sykkel er scooteren jeg freser rundt på. Jeg er av den oppfatning at sykkel er med på å gi tung muskulatur og treige bein. Dette kan jeg ikke bevise da jeg kjenner 16- og 14åringer som driver aktivt sykling og som løper 5km på 17tallet og 10km på 38tallet.

Så noe fasitsvar finnes vel ikke, men gjør det du selv føler for.

Brukeravatar
Korak
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav Korak » 17 apr 2010 22:15

Jeg tror ikke du skal være å veldig redd for sykkelen, Espen. Om du sykler på lette gir og med høy kadens, så kan jeg nesten garantere at det går bra. Sykle med klikkpedaler og ha et rundt tråkk, så trene du relevante muskler for løp også.
Gunnar Müdtzy-Knutsen

Brukeravatar
Adelheid
Kontakt:

Legg innav Adelheid » 18 apr 2010 19:12

Når jeg tenker over det, det er masse toppløpere som sykler mye og har det som en stor del av treningen sin. Da bruker de syklingen for å få inn mer mengde enn de kunne gjort om de bare skulle løpt. Sykling er jo ikke vektbærende på samme måte som løping, og mindre belastende på ledd og muskulatur. Mener å ha lest at Kirsten M. Otterbu sykler mye, vet også om andre som presterer på et vesentlig høyere nivå enn meg selv som sykler en god del - og forbedrer seg på løpingen.
Kristin Lie har sagt at hun har forbedret seg som løper etter at hun ble triathlet.
Også greit å ha et alternativ dersom man blir skadet el.

Fortsatt like sykkelskrekk, Pluto? :D

oleG

Legg innav oleG » 18 apr 2010 19:39

Jeg har gått til innkjøp av min første racer. På en ukes tid har det blitt tre turer, og det er ikke løpinga det har gått mest utover, men baken :shock:

Brukeravatar
Adelheid
Kontakt:

Legg innav Adelheid » 19 apr 2010 06:31

Hihihihi, godt du ikke behøver den når du løper da! :lol:

Linda
Sted: Røyken kommune

Legg innav Linda » 19 apr 2010 07:55

Jeg skal også prøve årets første sykkeltrening i morgen. Gjør sikkert vondt i baken, ja. Jeg har tidligere også syklet og løpt avvekslende og fikk for meg å være bra kondis av det, uten belastningsskader.

Gå tilbake til «Trening»