Er sone 2 lett eller moderat?

INGEN vi gjentar INGEN har det rette svar på hva som er den riktige trening
Brukeravatar
Runnur

Er sone 2 lett eller moderat?

Legg innav Runnur » 22 jul 2020 09:17

I min treningslogg fører jeg sone 1 som lett og sone 2 som moderat. Dette medfører at jeg løper en del saktere på mine rolige økter enn mange. Hva tenker dere om denne inndelingen?

Brukeravatar
kollis

Re: Er sone 2 lett eller moderat?

Legg innav kollis » 23 jul 2020 18:00

jeg tror det er lurt å ta utganspunkt i sin egen vile puls og dele opp sonene inn i den pulsen du har og plassere deretter...om klokken gjør dette for deg for du nok et bedre treningsdag bok...

DET siste jeg har fanget opp er at sonetreningen ikke fungerer om man har et utgangspunkt der kroppen er for sur.Dvs at ph verdien er for høy .JEG har funnet ut at jeg stort sett har vært for sur i kroppen ,pga mye trening og lav energi bruk på jobb og fritid...(LUNGENE TAR inn lite oksygen pga jeg puster sjeldent dypt nok)og jeg spiser litt for lite frukt og grønt i forhold til trenings mengden.Etter å ha rettet opp dette og pga jeg har vært sur lenge får jeg også fett lever .SELV om kroppen ikke viser de naturlige overvekt du får med ph og lever problemer...når en løper merker jeg forskjell på at kroppen bruker mindre energi når en løper og jeg trenger mindre motivasjon ...dvs det går mere av seg selv.. så nå måler jeg ofte...

Tomas

Re: Er sone 2 lett eller moderat?

Legg innav Tomas » 29 jul 2020 08:26

Er det olympiatoppen sine pulssoner du bruker? I så fall synes jeg at lav sone 2 fortsatt kan defineres som lett, mens høy sone 2 er moderat. Jeg har fjernet pulsvisningen fra viewet jeg bruker på klokka, så jeg løper bare på følelse, og da kan jeg etterpå se at jeg ofte er en del i lav sone 2 på de rolige turene, men så lenge det føles rolig tror jeg ikke det er noe stress.

Gå tilbake til «Trening»