Veteran skrev:Hei ! Hvis oppgir alder/vekt, og om du har en tid fra tidligere paa en viss distanse, saa skal du faa et godt raad.
Det du forteller sier absolutt ingenting , Strava er for meg ukjent, haha.
Hvor mange oekter i uka kan du trene? Maal 1.40 haarete?? mener du det er hardt, Eller?
Er du normalt ung & frisk uten handicap er sub1.30 et mer normalt maal for deg, og det klarer du greit.
Fortell litt mer saa faar du superoppskrifta som gir deg loepelyst & glede framover. hilsen maratonveteran.
Hei Veteran!
Jeg startet med løping i oktober i fjor når vekta var 122kg. Alderen min er 34 år, og vekta ligger nå rundt 95-96 kg. Har aldri løpt halvmaraton i konkurranse før, men under trening(rolig tur) har jeg vel rundt 2 timer. Jeg trener nå fem økter i uka og programmet mitt legger opp til 1-2 intervalløkter i uka. Kjører i tillegg langturer hver søndag som ligger alt fra 15-21 km. Jeg har hatt god forbedring også på 10km og hadde siste test i mai hvor jeg klarte 44.55. Det vil tilsi at jeg ikke skal være så langt unna 1.40, men samtidig så kjenner jeg i øktene at det å holde 4.44 tempo på km er tøft, og at det føles for tøft til å holde i 21km. Likevel er denne følelsen basert på når jeg er midt i et tungt program og ikke med friske bein.
Som sagt er løpet jeg skal delta på i starten av november og som boas er inne på så er jo programmet lagt opp med en løpsdag på slutten hvor bein og kropp skal være klar for løp. Jeg tror jeg legger opp til å fortsette på programmet som boas sier, og tar noen uker om igjen, men er åpen for innspill.
Hvis jeg har fem økter i uken Veteran, hvor mange av disse ville du kjørt som "nøkkeløkter"? Og hva vil du si er de viktigste øktene å ta med?