Fra halv til hel. Hva skal til?

INGEN vi gjentar INGEN har det rette svar på hva som er den riktige trening
klokhammer

Re: Fra halv til hel. Hva skal til?

Legg innav klokhammer » 20 sep 2015 22:08

Fra halv til hel. Slik gikk det:
Fikk mange gode råd i tråden her i vår/forsommer og klarte å gjennomføre et noenlunde ok treningsopplegg, dog med huller. Vanskelig å komme opp i 4-5 mil i uka... Vanskelig å få til de lange turene. 2.20 var det lengste jeg fikk tid til, og fikk ikke tatt turer på +25KM. Var småspent på start igår i Oslo. Løp uten klokke/gadget's og ville bare forsøke å la kroppen styre.

Det gikk overraskende greit til ca. 30KM, og da ble jeg litt gira, så jeg prøvde å dra på litt. Det holdt ikke lenge... Fikk det tungt fra 34-35 og inn, men det holdt til 3:46 blank. Kjempefornøyd! Hadde jeg hatt et par langturer til i beina, hadde jeg kanskje kommet meg ned på 3:40. Hadde 5:14 i snitt pr. km helt til 36KM.

Det gav uansett mersmak, men kjenner at beina skal få hvile nå. Ene leggen er fryktelig stram, men skal slett ikke klage. Det gikk over all forventning.

-klokhammer :D

frodo_785

Re: Fra halv til hel. Hva skal til?

Legg innav frodo_785 » 29 sep 2015 09:14

Gratulerer, klokhammar!

Jeg løp Berlin Marathon i helgen. Mitt 2. maraton, og 2. i Berlin. Løp på 3:39, og er svært godt fornøyd utfra treningsgrunnlaget. Har i likhet med deg ikke fått gjennomført langturer, og det merkes etter 36-38 km.

Selv om jeg ikke fikk trent optimalt er det viktig å glede seg over at man gjennomførte. Man får erfaring til senere løp. F.eks. klarte jeg å holde en mye bedre snitt-tid enn i fjor. Jeg klart å holde igjen i starten og løp jevnt, i tillegg fikk jeg i meg nok mat og drikke underveis.

Så selv om det ikke ble pers, er jeg svært godt fornøyd. Man må stadig se fremover, og jeg gleder meg til neste treningsøkt og nye mål.
Personlig beste: 5 km: 20:30 (2014), 10 km: 41:16 (2014), Halvmaraton: 1:33:36 (2014), Maraton 3:32:08 (2014)

Gå tilbake til «Trening»