Løping vs spinning/sykling(som alternativ trening)

INGEN vi gjentar INGEN har det rette svar på hva som er den riktige trening
Rudsmoen

Løping vs spinning/sykling(som alternativ trening)

Legg innav Rudsmoen » 23 nov 2015 14:58

Er nok en gang skadet, og er kan ikke løpe på en stund og er "tvunget" til spinningsykkelen.... Må da prøve å opprettholde litt løpekondisjon til jeg er bra igjen, og lurer på i hvilken grad spinning kan hjelpe med til dette? Kommer også til å begynne å stake på ski bare det blir ordentlig skifør.

s_egeland

Re: Løping vs spinning/sykling(som alternativ trening)

Legg innav s_egeland » 25 nov 2015 09:17

Spinning og sykling er supert som alternativ trening i skadeperioder og som restitusjon ellers. Jeg er akkurat begynt å løpe igjen etter 6 ukers rehab fra tretthetsbrudd i vristen. Har hatt 2-3 økter i uken med sykling og føler det har hjulpet veldig. (Staking er bra for overkropp og kjernemuskulatur, men hjelper ikke mye for beina tror jeg). Kjør på med spinning du! Denne rehab-perioden kjørte jeg litt annerledes enn forrige, følte dette funket svært bra. Det jeg hadde fokus på var:
- å ha en relativt høy tråkkfrekvens for å ikke bli seigere enn nødvendig.
- kjør harde intervaller på sykkelsetet.
- når du begynner å løpe igjen, start gradvis.
Har løpt målrettet siden desember 2013. Perser: 5km-18:48 ('14) , 10km-38:05 ('16) , 21,1-1:29:39 (BCM '15) , 42,2-3:20:24 ('15) http://www.teamyolo.no

Brukeravatar
sodalo
Sted: Kyrksæterøra

Re: Løping vs spinning/sykling(som alternativ trening)

Legg innav sodalo » 25 nov 2015 11:19

Enig med egeland i alle punkt; frekvens, intervaller, start løping gradvis.
Vet ikke hvilken skade vi snakker om, men dersom det er mulig, uten å provosere skaden i særlig grad, så mener jeg stående sykkelintervaller har bedre overførbarhet til løping enn sittende. Men også her; høy frekvens, moderat "motstand".

Gå tilbake til «Trening»