Trening til 30km skogsløp?

INGEN vi gjentar INGEN har det rette svar på hva som er den riktige trening
Brukeravatar
knut42

Re: Trening til 30km skogsløp?

Legg innav knut42 » 24 jan 2016 15:18

Jeg trener primært for å holde smerter- og betennelser lave, og holde energityvene unna. I dagboka skriver jeg fotsmerte (F), revmatisk smerte (R) og søvn (S), for å finne ut hva som er optimalt. I går hadde jeg intervaller og fikk noe økning av væskeansamling i leggen i dag, mens det er lite eller ingenting ved lavere intensitet.

Det finnes mange gode måter å måle blodsukker, men finnes det noen enkel og rimelig måte å måle betennelsesnivå i blodet?

Brukeravatar
kollis

Legg innav kollis » 25 jan 2016 22:27

Det finnes mange gode måter å måle blodsukker, men finnes det noen enkel og rimelig måte å måle betennelsesnivå i blodet?
DET ER LANTIDSBLODSUKKERET SOM er viktig mener jeg .Den tar 3 månder tilbake i tid
Glykosert hemoglobin, A1c, er en blodprøve som viser gjennomsnittlig blodsukker de siste 8-12 ukene før prøven er tatt. Når vi måler "langtidsblodsukker" eller HbA1c, finner man "hvor mye sukker som er bundet til hemoglobin" (egentlig bestemmes den andel hemoglobin som har bundet sukker til seg).
Svaret oppgir vi i prosent mens vi bruker benevnelsen mmol/l når vi bestemmer blodsukkeret. Denne mengden er et mål for hvor høyt blodsukkeret i gjennomsnitt har vært i de sist...osv...alt det andre gir få svar på problemene i kroppen..

kommer langtidblodsukkeret i balanse mister du mange problemer..
crp måling (betennesesnivået)vet jeg lite om fordi denne problemstillingen opptrer lite hos meg...

mens det er lite eller ingenting ved lavere intensitet.
også en grunn til at jeg mener du bør ligge lavt ,,,en månde eller to så se om du får væske a samlinger...
men du får bare stå på og lykke til--- ønsker deg a godt ....

Brukeravatar
knut42

Legg innav knut42 » 26 jan 2016 01:03

Takk :) Hvordan måles blodsukker på den billigste og enklleste måten?

Jeg kom over denne som måler CRP, testesteron, vitamin D og mer. Man tar en prøve fra blodet og tester den i en medfølgende maskin. Finnes som app til iOS og Android. 300 USD koster den. Jeg står på venteliste for å få den.

https://cue.me

Brukeravatar
kollis

Legg innav kollis » 29 jan 2016 11:32

en slik måling trenger du bare 1 til 2 g i året ...din lege kan målingene vist ikke henviser han deg videre..https://www.accu-chek.no/no/fakta/hba1c.html
Er det avik på målingene her ,mener jeg at dette er det viktigste å rette opp .Når du ønsker å gjøre noe for din kropp\helse.
Grunnen til dette er når jeg analysere fordeler og bakdeler får du størst gevinst og er den enkleste måten ....
finner du en app for hba1c måling send meg beskjed...Kan være at legen ikke ser alle forelene med slik måling som jeg. :?

ps kombinere du dette med sone 1 og 2 er denne en av de beste løsningene for deg Tror jeg..utifra dagens informasjon jeg har..
Da inkludere dette næringsopptak ,energi flyt ,overskudd,bedre humør,selvutvikling...selvtillit...osv er da dette tatt med i konklusjonen min..prestasjon i løp kommer senere når pri 1 og 2 når et høyt nivå..
men det finnes mange løsninger..Her foreslår jeg den jeg bruker selv ,ikke noe jeg skal selge for andre ...
I dag løp jeg 1time 50min fra 0800 med 4 oppover intervaller til slutt eks på h jeg gjør det

Gå tilbake til «Trening»