Trening med forkjølelse i kroppen?

INGEN vi gjentar INGEN har det rette svar på hva som er den riktige trening
Brukeravatar
jorang

Trening med forkjølelse i kroppen?

Legg innav jorang » 09 mar 2016 22:18

Her trenger jeg råd fra noen med erfaring.

Hvordan trener dere med lett forkjølelse?
Rolig? Intensitet som vanlig? Like mye som vanlig? Tar pause noen dager?

Tenker det er viktig å roe ned slik at kroppen får ta seg igjen, men også viktig med kontinuitet...

Brukeravatar
kollis

Re: Trening med forkjølelse i kroppen?

Legg innav kollis » 10 mar 2016 09:59

Jeg trener sone 1 og 2 når jeg merker at jeg har lett forkjølelse.Og spiser og drikker mindre karbo rike matvarer...
Hopper over intervall øktene etter jeg tar en vurdering på hvor mye kroppen hemmes av infeksjonen..
Avogtil merker jeg ingen senkning av prestasjon og da forsetter som planlagt ,men tar hele tiden vurderinger under og etter intervall treninga.
Jeg mener personer som trener lite under 70km i uka ,ikke har jobb,har ikke trent regelmessig i min 5 år ,sitter mye i stol,lav vekt etc...eller kompinasjoner av eks....må vurdere å ta pauser i treninga når lett forkjølel .pga de med høyt langtidsblodsukker har større muligheter for å få negative effekter av å trene under sykdom.Jeg mener da cellemebranene og cellene i kroppen har større svakheter mot forkjølelse.etc..ut i fra når du sammenligner omfanget (hvor kraftig forkjølel er)mellom 2 slike personer....Der den 1 ene har over 70km i uka osv og den 2 har de fleste kriteriene ,mao under 70km osv...
Enkelt sagt er de med gjevne prestasjoner i en sesong kan trene med lett forkjølel........

Brukeravatar
jorang

Legg innav jorang » 11 mar 2016 11:37

Jeg tok en runde jeg også på morgenen i dag - i sone 2.

Jeg løper (langt) under 70km pr uke. Ligger på mlm 20-30km pr uke nå når det er is og glatt ute. MEN jeg går på ketogent kosthold og har energiomsetningen fra kroppsfettet som min vanlige forbernning. Antakelig trenger jeg ikke trene opp dette i særlig grad

To spørsmål:
- over/ under 70km pr uke: er dette en definert grense som brukes? brukes den i så fall også til annen kategorisering?
- tankerekka med karborikt kosthold, trening og effekter på cellemembranene: hvilken fysiologisk funksjon er dette? Må google og lese meg opp på denne...

Brukeravatar
kollis

Legg innav kollis » 11 mar 2016 15:41

Dette er bare mine egne konklusjoner ....
70km i uka er som regel 3-4 økter Mao Da er jeg helt sikker på at jeg ikke anbefaler noe ...som kan bli et problem..Da snakker jeg om all bevegelse som får føttene i aktivitet...inkl svømming\sykling...
- tankerekka med karborikt kosthold, trening og effekter på cellemembranene: hvilken fysiologisk funksjon er dette?
Det finnes få men noen som er ening med meg der ...
Har du et forhøyet langtids blodsukker nivå ,,,,mao spiser eks 60%carb -40% .Er konsekvensene av dette en større belastning på cellene ,,,siden forbruk er større enn vedlikehold.
Pga at jeg velger å spise 60%-40% ,mener jeg trening retter opp ubalansen +at jeg tar produkt som balanserer langtidsblodsukkeret.Da slipper jeg å passe på mat inntaket så mye..

Er jeg syk faster jeg (samme som dyrene gjør) for å komme i (samme som deg) i ketogen situasjon .Et kroppsituasjon som jeg mener er best på bryte ned sykdoms situasjoner ..konkret \fysologisk et lavt blodsukker situasjon.En med eks diabetes (eller nesten)får ikke til dette da kroppen ikke er vant til å være lavt og de blir dårlig...
Dette handler om hjernen og måten du utnytter områdene i hjernen til din fordel...alle områder i hjernen har sine fordeler og bakdeler.Lærer du deg å forstår dynamikken og hvilken situasjon du setter deg i når du velger å drikke å spise på den måten du velger...
En av amerikas beste heste kar kaldt Hoursevisper Pat Parelli bruker hesten hjerne .Leser du om han så er han veldig flink til å flytte hesten sinntilstand fra sint til rolig med enkle teknikker...Bare et eks på hvordan jeg tenker ,og hvordan andre bruker det.
Vår egen hjerne opperer med samme situasjoner ,,her er en av pionerene http://rogersperry.org/ jeg har bare lest noe og synes dette fungerer bedre enn det andre ting...så du leser en lang konklusjon jeg har etter mange år med nyskjerrighet...

ps ketogen kosthold gjør deg mere opptatt av detaljer ,trene mens du er syk kan du.Du har minimale muligheter til å bli skadet av dette da du bruker hjernens område som er best på sykdommer...mao venstre hjenahalvdel er dominant.De med motsatt har større muligheter avhengig av hvor lenge de har vært i situasjonen..Kroppen er laget for å variere mellom begge men de fleste blir låst i en av hjernehavldelene

http://www.healthyfoodteam.com/fasting- ... udy-finds/ forklarer hva som hender når du flytter fokuset i hjernen...et eks
http://www.telegraph.co.uk/news/science ... ought.html jeg tror jeg vet hvilket blodsukker situasjon du bør ha får å lære å huske raskt ,men dette er noe jeg ser på som intressangt..

ser du på mennesker som legestanden sier er mest utsatt for sykdom og bør eks ta vaksine for å unngå mest mulig sydommer...er det dem som ikke innehar noe av mine kriterier...

beklager jeg er ikke er så opptatt av å overbevise folk så jeg har ikke samlet sammen alle kildene.....

Brukeravatar
jorang

Legg innav jorang » 12 mar 2016 11:01

Takk for svar.
Må se nærmere på dette når jeg får tilgang på en PC. God helg!

Gå tilbake til «Trening»