Da tenker jeg at vedkommende løper 160 km i uken mange uker i året eller litt mer, stort sett to treningsøkter per dag og at man har et visst utgangspunkt (20 minutter på 5 km med lite trening f.eks.), og at man ikke bare har sittet på ræven i barne- og ungdomsårene.
For å ta et eksempel: En kompis av meg har trent jevnt og trutt i mange år med varierende antall km per uke, men har økt til rundt 80-100 km i snitt det siste året. 800-meter tiden hans er 2 minutter blank og 5 km tiden hans er vel rundt 16 minutter, så ganske gode tider, han tror også at han kan klare 5 km på under 15 med flere km per uke. Vi har også en bekjent av oss som løper på rett under 15 med 150 km per uke, en meget dedikert løper som har løpt seriøst i rundt 4 år. Jeg vil si at begge to har talent, men ikke noe som stikker seg ut mtp. på arbeidet som er lagt ned. Kompisen min mener jeg burde greie ned på 32-tallet om 3 års tid, jeg håper han har rett i det.

Jeg innser at slike drøftinger ikke nødvendigvis har noe for seg, men jeg kan ikke la være, dumme dumme løpegutten, haha