Hva skal du gjøre i vinter?

INGEN vi gjentar INGEN har det rette svar på hva som er den riktige trening
hailegeraldo
InnleggCOLON 111
RegistrertCOLON 06 Sep 2012 14:36

Hva skal du gjøre i vinter?

Innlegg hailegeraldo » 22 Okt 2016 08:25

Mange av oss er ferdige med en konkurransesesong. Det er tid for å tenke på hva man skal gjøre i vinter for å oppnå nye mål til sommeren. Som løper er det nettopp løping som står på planen det meste av vinteren. Noen benytter derimot sjansen til å trene og konkurrere på ski, og jeg tror det er mye positivt i det hvis man er bevisst på å holde på en løpetur eller to i uka.

Hva skal DU gjøre for å løfte deg et hakk?

Hver senhøst tenker jeg: I vinter skal jeg trene mer styrke og spenst. Sørge for å bli hurtigere. Mer effektiv stegavvikling. Men så faller jeg tilbake i det samme mønsteret. Km-sanking. Men i vinter, derimot... Hvordan skal jeg få det gjennomført? Det er glatt og kaldt. Ikke ideelt for å sette friksjonen på prøve. Nå skal jeg sette piggskoa klare i garasjen ved start på treningsturen, slik at jeg tar et raskt skoskifte og hoppe og spurte uten glipptak mot slutten av økta. For hvis det er noe som gir varig fremgang, er det variasjon. Periodisering. Trigge kroppen med nye øvelser. Til sommeren skal jeg bli hurtigere, men jeg kan godt få bruk for hurtigheten i lange løp som maraton.

Mitt tips er at i vinter tar du et kritisk blikk på deg selv, og trener mer på det du er dårlig på. Da tror jeg du blir bedre også på det du er god på.

Brukerens avatar
knut42
InnleggCOLON 476
RegistrertCOLON 21 Jan 2010 11:16

Re: Hva skal du gjøre i vinter?

Innlegg knut42 » 23 Okt 2016 11:08

Løpesesongen min pleier å starte i slutten av november og vare til våren, da jeg har mølle hjemme. På innkjøpslisten står det halvårskort i svømmehallen som ligger en kilometer unna og sykkel på rulle til Zwift ved siden av mølla. Skal også prøve å finne en benk som både kan være stepkasse og benk til benkpress.

Gå til

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: 2 og 0 gjester