VJ Amas 2 - trenger råd om skostørrelse

INGEN vi gjentar INGEN har det rette svar på hva som er den riktige trening
Brukerens avatar
jorang
InnleggCOLON 62
RegistrertCOLON 15 Jan 2016 14:25

VJ Amas 2 - trenger råd om skostørrelse

Innlegg jorang » 01 Nov 2016 10:11

Hallo

Kjøpte meg nylig et par VJ Amas 2 fra nettbutikken til Oslo Sportslager. Bestilte nr 43 som jeg vanligvis bruker (Saucony , Inov8)

Er veldig usikker på størrelsen. Virker litt trang/kort på høyre fot. Jeg har ca 5mm når jeg snører den godt på, men neglen har ikke vokst ut 100% ennå etter at jeg 'løpte den av meg' i sommer. Blir sikker ørlitegrann trangere når den er på plass igjen.
Er en smule skeptisk fordi denne foten er størst, og er redd for å løpe på meg blånegl.

- Hva vil skje med dette skoparet under bruk? Er det noe som kan krympe? Eller vil det gå ut og bli romsligere etterhvert?
- Løping i terrenget er også å løpe nedoverbakk, og da presses jo foten litt fremover uansett hvor nøye man strammer for å unngå dette....
- Hva er forskjell i lengden opp til str 44? Finner ingen god størrelsestabell som viser dette...

Hvilke erfaringer har dere med valg av størrelse på terrengsko?

Brukerens avatar
jorang
InnleggCOLON 62

Re: VJ Amas 2 - trenger råd om skostørrelse

Innlegg jorang » 02 Nov 2016 11:45

Ingen som har erfaring med dette?

Brukerens avatar
jorang
InnleggCOLON 62

Innlegg jorang » 07 Nov 2016 13:41

Det ble til at jeg returnerte skoene. Synes det var uvanlig stor størrelsesforskjell mellom høyre og venstre fot. Begge var merket str 43, men det var en merkelig stor forskjell i størrelse.
Dette kombinert med at skoen har smal lest gjorde at jeg returnerte.

Så får jeg stikke innom f.eks på Løplabbet og prøve litt forskjellige par og kanskje også teste str 44 ved en senere anledning

Turtelmos
InnleggCOLON 2
RegistrertCOLON 12 Okt 2016 11:20

Innlegg Turtelmos » 17 Nov 2016 10:49

Den utvider seg litt etter bruk. I smaleste laget for min fot, men det har gått seg til. Til raske turer og/eller teknisk terreng er det jo også bra at de er litt tighte. Til svært lange løp på lettere stier er nok andre sko bedre. Men anbefaler den, mest av alt pga gummien som ingen andre er i nærheten av.

Brukerens avatar
jorang
InnleggCOLON 62

Innlegg jorang » 22 Nov 2016 13:12

Takk for svar.

Det opprinnelige paret ble returnert som jeg nevnte over. Stakk innom på Løplabbet og prøvde 2 andre par.

Begge disse parene var endel større enn det paret jeg fikk tilsendt fra Oslo Sportslager - og mye jevnere i størrelsen mellom høyre og venstre. Str 43 var faktisk en hel del romsligere, så da kjøpte jeg et slikt par - sammen med et par VJ Sarva D'Vil i samme størrelse. Basically samme sko i alle fall i forhold til passform. Men jeg regner med at mellomsålen er en smule annerledes for å kunne benyttes med pigger uten at en skal kjenne hver enkelt pigg under fotsålen

Gå til

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: 2 og 0 gjester