Løping alene i fjellet

INGEN vi gjentar INGEN har det rette svar på hva som er den riktige trening
Arthur
InnleggCOLON 73
RegistrertCOLON 08 Sep 2016 19:44

Løping alene i fjellet

Innlegg Arthur » 15 Jan 2017 16:55

Jeg lurer på om det finnes flere her som bruker å trene mye alene da spesielt på lengre turer å opp på topp med dertil litt klyving m.m.
Jeg trener mye alene og det er jo ikke helt uten risiko når man drar på langturer alene å gjerne i mørket. Selv om jeg har hodelykt
kan jeg jo være litt uheldig å skade meg e.l.
Det er jo godt å trene alene. Det er veldig fredelig, man får tid til seg selv å tankene flyr igjennom hodet samtidig som man blir sliten i naturen.
Det setter jeg veldig stor pris på å spesielt toppturer der jeg kan nyte utsikten på toppen. Det er verdt alt akkurat nå. Men problemet mitt er at de beste klarer jeg ikke å holde følge med og de normale mosjonister klarer ikke å holde følge med meg. Så jeg er i ingenmannsland egentlig som faller utenfor. Har tenkt å utforske en større del av høyere fjell i år å det er jo der den største fallhøyde er stor hvis man er uheldig.
Finnes det flere som føler det slik?
Neste mål: Fanaråken opp på 1t og 45min. Unnagjort på 1t og 50min.
Skåla opp på 2t. Unnagjort på 2t og 20min. Tragisk dagsform.

Johnny Puma
InnleggCOLON 197
RegistrertCOLON 12 Mai 2010 08:23

Re: Løping alene i fjellet

Innlegg Johnny Puma » 16 Jan 2017 12:47

Arthur skrevColonHar tenkt å utforske en større del av høyere fjell i år å det er jo der den største fallhøyde er stor hvis man er uheldig.
Finnes det flere som føler det slik?

Jeg trener også stort sett alene, og det blir jo noen toppturer. Litt risiko er det selvsagt, men så lenge det ikke er ekstremt utfordrende terreng bør det være greit. Det eneste som øker risikoen er jo at du er langt unna folk hvis noe skulle skje, men risikoen er jo langt mindre med moderne kommunikasjonsmidler.

Noen forholdsregler kan være greie å ta i den norske fjellheimen..:

- Ta alltid med ekstra klær.
- Respekter værforholdene. Er det meldt tåke, hold deg hjemme.
- Sørg alltid for at noen vet hvor du er. (Hvor du drar fra, hvor du skal, estimert tidsforbruk.)
- Ikke løp i fjellet når det er mørkt. Spesielt ikke nye steder.
- Ta alltid med fulladet mobil og en nødlader/power pack.
- Sørg for at du alltid kan hente ut din nøyaktige GPS-posisjon raskt og enkelt.

Gå til

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: 2 og 0 gjester