Har dere noen forslag til hvordan man skal få vekk en lukt fra en tredemøllematte?
Har prøvd salo.
Setter pris på svar

Rune60 skrev:Du skriver "tredemøllematte". Med det tenker jeg på den underlagsmatten som tredemøllen står på for å dempe støy og skåne gulvet. Hvis det faktisk er den som er problemet så kast den og skaff en ny om den ikke blir luktfri med vanlig vask. Men jeg går ut i fra at problemet ditt ikke er så enkelt som det og at det er løpebåndet på mølla som er problemet.
Men hva er det som lukter? Dersom det er selve gummien i båndet vil det neppe nytte å vaske. Da må ut vel bare å vente på at det får gasset fra seg. Men om det er svette og skitt som har samlet seg over tid, tror jeg alminnelig såpevann, evt kun vann, gjør nytten. Men jeg ville være svært forsiktig med å få kjemikalier på undersiden av båndet. Der ligger det an mot en plate som skal være så glatt som mulig. Smøremidlet som gjør den glatt må du ikke fjerne. (Det må regelmessig smøres opp igjen, for øvrig.) Har det kommet skitt under ville jeg tørket med en garantert lofri klut før jeg foretar den rutinemessige vedlikeholdsmøringen.
Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester