10 tips for å forebygge skader ved løping

INGEN vi gjentar INGEN har det rette svar på hva som er den riktige trening
Brukeravatar
kollis
Innlegg: 542
Registrert: 20 jan 2010 19:38

Re: 10 tips for å forebygge skader ved løping

Legg innav kollis » 23 mai 2017 23:12

moro å se at dette utsagnet.."""".I følge Norsk helseinformatikk kan intensiv trening der du ikke får nok hvile, føre til at cellenes evne til å reparere seg bli redusert, og vil etter hvert føre til ødeleggelse av vev. Vevsskader kan ifølge enkelte forskere øke i omfang uten at den som trener kjenner noen form for smerte """
Som de antyder her også er sone 1-2-3 har god virkning på vevskader .Noe av grunnen til at jeg har prøvd å argumentere for sone 1.2.3 trening i andre sammenhenger.Fint å lese noe som kan peke min vei...Regner med at jeg har tatt bort alle vevskader jeg hadde ,men jeg jobber med å øke næringsopptaket mitt.Noe jeg tror blir bedre av å trene lange perioder ca 2til 3 timer sirkulasjon ,og tilpasse måltids tidspunktet til denne type treningen.Siden jeg er så gammel håper jeg å høste resultatet etter 2år med trening,da jeg tror mange år med et annet fokus hadde dette som en negativ resultat.
Synes det er spennende å ha noen del mål for å se om de gir bedre tider...mener selv at det å fryse eks på leggene også skaper vevskader ,noe jeg er veldig nøye med å passe på.Vevskade i legg utvikler seg til smerter og låste muskler til slutt :x Mener æ En får vevskader også ved lange perioder med høyt blodsukker,,,m ææ :lol:

Gå tilbake til «Trening»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester