10 tips for å forebygge skader ved løping

INGEN vi gjentar INGEN har det rette svar på hva som er den riktige trening
Spurt
InnleggCOLON 4
RegistrertCOLON 11 Mai 2017 10:25

10 tips for å forebygge skader ved løping

Innlegg Spurt » 23 Mai 2017 09:30

10 tips for å forebygge skader ved løping. Lær hvordan du med enkle grep kan forebygge skader når du skal begynne å trene løping.

I følge Norsk helseinformatikk kan intensiv trening der du ikke får nok hvile, føre til at cellenes evne til å reparere seg bli redusert, og vil etter hvert føre til ødeleggelse av vev. Vevsskader kan ifølge enkelte forskere øke i omfang uten at den som trener kjenner noen form for smerte.

Hvis vi legger dette til grunn, så betyr det at du kan ha en skade som blir forverret uten at du selv er klar over det. Viktigheten av at du trener riktig, og på den måten forebygger skader, må på ingen måte undervurderes. Likevel ser vi at mange løpere pådrar seg skader, som i verste fall fører til at de ikke kan løpe.


Bilde
Sist endret av 1 den Spurt, endret 29 ganger.

Brukerens avatar
kollis
InnleggCOLON 527
RegistrertCOLON 20 Jan 2010 19:38

Re: 10 tips for å forebygge skader ved løping

Innlegg kollis » 23 Mai 2017 23:12

moro å se at dette utsagnet.."""".I følge Norsk helseinformatikk kan intensiv trening der du ikke får nok hvile, føre til at cellenes evne til å reparere seg bli redusert, og vil etter hvert føre til ødeleggelse av vev. Vevsskader kan ifølge enkelte forskere øke i omfang uten at den som trener kjenner noen form for smerte """
Som de antyder her også er sone 1-2-3 har god virkning på vevskader .Noe av grunnen til at jeg har prøvd å argumentere for sone 1.2.3 trening i andre sammenhenger.Fint å lese noe som kan peke min vei...Regner med at jeg har tatt bort alle vevskader jeg hadde ,men jeg jobber med å øke næringsopptaket mitt.Noe jeg tror blir bedre av å trene lange perioder ca 2til 3 timer sirkulasjon ,og tilpasse måltids tidspunktet til denne type treningen.Siden jeg er så gammel håper jeg å høste resultatet etter 2år med trening,da jeg tror mange år med et annet fokus hadde dette som en negativ resultat.
Synes det er spennende å ha noen del mål for å se om de gir bedre tider...mener selv at det å fryse eks på leggene også skaper vevskader ,noe jeg er veldig nøye med å passe på.Vevskade i legg utvikler seg til smerter og låste muskler til slutt :x Mener æ En får vevskader også ved lange perioder med høyt blodsukker,,,m ææ :lol:


Gå til

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: 2 og 0 gjester