Hofte protese

INGEN vi gjentar INGEN har det rette svar på hva som er den riktige trening
Brukerens avatar
g.stava
InnleggCOLON 121
RegistrertCOLON 19 Jan 2010 21:58
BostedCOLON Bø i Vesterålen

Re: Hofte protese

Innlegg g.stava » 18 Jan 2015 18:04

i dag kom solstrålen inn stuevinduet og da kan jeg så smått begynne nedtellingen til fjelltoppturer, skal bli herlig og komme seg ut.
men de blir noen ute turer ute gjennom vinteren også, som i dag :)
kan ikke nekte for at inne trening slite på en, og de hende jeg lure på om treningen inne bygge en opp eller dukke en!
men for all del de hende jeg gleder meg til en økt på tredemølla :)

Veteran
InnleggCOLON 207
RegistrertCOLON 28 Apr 2013 06:54

Innlegg Veteran » 19 Jan 2015 06:34

GODT NYTTAAR ! VI "hoftiser" maa ta en prat igjen. Fint at du kommer deg ut litt ja, jeg hadde nok ikke overlevd innetrening.
Maatte det en tid etter operasjonen da jeg ikke klarte bakken opp til huset, men det var ikke moro. Naa har jeg som du vet fine sykkelveier hele aaret,
og det er veldig fint. Savner selvsagt maratonkameratene, men naar de likevel bor saa langt unna, og sykling ikke sliter noe paa den nye hofta, saa er
jeg lykkelig med min sykkel. Og kona er bitt av samme basillen, og hun har noen venninner som ogsaa liker fine turer. Da blir det soendagstempo for
meg, men greit nok iblant. Ellers staar jeg paa litt og er ikke redd for bakker ettersom jeg ikke merker noe til hofta. Ganske utrolig synes jeg med den
"grovsmedjobben" kirurgen gjorde.
Saa hofte-protese er absolutt ikke noe hinder, ei heller ikke alderen. Jeg har tippet over 75 og er fortsatt bare en ungfole i flg. kona o.a.
Skulle gjerne vaert med deg paa fjellet, det er friskt . Du maa sko deg godt saa gaar det greit ogsaa i snoe og is. Ha det bra, vi treffes igjen!

Brukerens avatar
g.stava
InnleggCOLON 121

Innlegg g.stava » 27 Jan 2015 13:28

på radioen i morges var de en fysiopytt som sa at kne og hofteprotese stort sett var unødvendig! Jaha, de er vel mest til nytte for og fylle lommeboka deres :) har vært i kontakt med ganske mange etter hvert på treningssentre og ellers, som har trent etter anbefaling fra fysio folkene, men ikke en er blitt bedre. er de noen her som kan komme med noen eksempler? men da fra personer som har hatt store problemer med og gå trapper, løpe/jogge bakker eller i de hele tatt jogging uten smerter og problemer med bevegelse. mulig at om de blir tatt i veldig tidlig fase at de da kan hjelpe med diverse medisiner, mulig og at de kan hjelpe folk som er stivnet til på grunn av vekt og lite bevegelse. min anbefaling til alle som spør meg er: få til utredning med kirurg og ikke gi dere før dere får utredning.

Brukerens avatar
g.stava
InnleggCOLON 121

Innlegg g.stava » 02 Feb 2015 13:39

Hei veteran! takker for hyggelig hilsen :) flott at treningen går fint for deg, som deg savner jeg løpetreningen gjengen som trente sammen i mange år, men men vi får kjøre på som best vi kan :D fikk meg en fin tur i går til en fyrlykt ut i havgapet, noe is på stien men ellers greit å ta seg fram, men siden disse turene blir sjeldne nå vinterstid så er lår og legger noe støle i dag, men har nå hatt meg en tur på mølla og ro apparatet i dag også. ha de bra :)

Brukerens avatar
g.stava
InnleggCOLON 121

Innlegg g.stava » 02 Mar 2015 13:31

steike ta de var litt av økt, 300 metere med 2.5% stigning - svetter enda :D Northug fart for og skryte litt :lol: men tviler på at noen i den såkalte beste alder hadde klart å henge med 8-)
må klare gjøre meg for fjelltoppturene som kommer, fint vår vær nå, men enda snø på toppene men ikke lenge til håper jeg.

Brukerens avatar
g.stava
InnleggCOLON 121

Innlegg g.stava » 17 Apr 2015 11:02

slite nå, tankene går mot hvorfor drive du på med dette. du har jo ikke noe mål med denne treninga/løping/jogg/mosjon du holde på med.
men etter jogge økter føles verden god, men de blir lengre og lengre mellom disse øktene.
traff på en kar her en dagen som sa er det sånn du ser ut i sivile klær :D da er de vel på tide og stoppe og leve som andre, og få meg vralte gange. etter at vi flyttet er vi komt i nærheten av sjøen og turer langs sjøen føles godt med sjø lyden som slår mot land, passer meg bedre enn fjell, som vi ikke har så mye av på Karmøy :)
jaja håper de går seg til når varmen kommer etter hvert.

Veteran
InnleggCOLON 207
RegistrertCOLON 28 Apr 2013 06:54

Innlegg Veteran » 20 Apr 2015 07:02

g.stava skrevColonslite nå, tankene går mot hvorfor drive du på med dette. du har jo ikke noe mål med denne treninga/løping/jogg/mosjon du holde på med.
men etter jogge økter føles verden god, men de blir lengre og lengre mellom disse øktene.
traff på en kar her en dagen som sa er det sånn du ser ut i sivile klær :D da er de vel på tide og stoppe og leve som andre, og få meg vralte gange. etter at vi flyttet er vi komt i nærheten av sjøen og turer langs sjøen føles godt med sjø lyden som slår mot land, passer meg bedre enn fjell, som vi ikke har så mye av på Karmøy :)
jaja håper de går seg til når varmen kommer etter hvert.

Hei paa deg gutten! Joda du vet like godt som meg hvorfor du driver paa med dette, hahaha. Det er fantastisk godt aa holde kroppen i form, og nesten ennaa
bedre naar en ikke behover aa tenke paa konkurranser.. Ja fint aa rusle/jogge langs sjoen, men forstaar du hva de sier paa Karmoey da? Haha, myk og fin
dialekt, var der noen x 1972-77 og mye i Sandnes og Stavanger. Og ikke aa forglemme Sauda med mye romantikk , det var den tid ja.

Du maa fortsette aa jogge litt vet du saa lenge hofta er god. Jeg har til og med begynt aa jogge litt paa konas nye tredemoelle naa, 5-7 km og ikke raskere
enn 6-7 min/km. Men de lange sykkleturene prioriteres, det var + 31 sist torsdag og det var herlig. Naa har jeg satt paa et lite bagesjebrett slik at jeg kan ha
en liten bag der med litt redskap . Da slipper jeg ryggsekken og faar sol paa hele overkroppen og det er godt. I morgen drar kona til byen for aa oevingskjoere
og da blir det mange mil paa meg alene, regner med litt klatring da opp til en fin liten lake i fjellet, da faar jeg testet formen ordentlig for det er mange lange
og bratte nok bakker dit opp.
Ha det fint og ta vare paa helse med noen fine turer!

Brukerens avatar
g.stava
InnleggCOLON 121

Innlegg g.stava » 22 Mai 2015 22:26

hyggelig at du dele her veteran, og at en sånn bagatell ikke stopper deg heller :)
nå er jeg endelig begynt med fjelltoppturene denne sesongen, tok lang tid før snøen forsvant, spesielt på favoritt fjellet.
nå variere jeg med jogg ut til fyrtårnet (ikke hver gang) og tre fjelltopper + romaskin på treningssenteret.
men fytti katta som jeg svaner en skikkelig lang løpetur som en bare drømme seg vekk.
nå er de bare minutter før jeg går over i et nytt ti år :D
God Sommer alle som er innom :)

Brukerens avatar
g.stava
InnleggCOLON 121

Innlegg g.stava » 17 Jul 2015 07:37

Hei til dere som søke på hofteprotese :) alle må være klar over at jeg var rimelig godt trent før operasjon!
jeg drev på helt til dagen før operasjon, sånn at vekt holdt seg bare noen kilo over de jeg hadde som aktive maraton løper/jogger :D
derfor ta hensyn til vekt og hvor godt trent dere er! finn dere en fysio alltid godt og ha en kontakt angående treningen.

Brukerens avatar
g.stava
InnleggCOLON 121

Innlegg g.stava » 11 Okt 2015 12:31

ja nå er sykkelen vasket og lagret for vinteren, men er ikke blitt så mye sykling denne sommeren.
er blitt lei av fjelltoppturene og, men har tatt meg opp sånn at plakettene er i boks.
har funnet meg en fin løype ut til fyrlykter som jeg vil tro vil gå greit gjennom hele vinteren, siden de er langs sjøen.
da finværet var her noen uker i august, etter en tur ut til fyrlyktene syklet jeg rundt omkring og havnet i en vik med fin
sandstrand og da ble fristelsen så stor at jeg røsket av meg klærne og hoppet uti! og de her langt nord for Nordpolen :D de går mange
år mellom hver gang jeg bade i sjøen, sist var vel for mange år siden da jeg var uti på stranden som er oppkalt etter meg = stavasand på Karmøy :lol: men er friskt og burde vel gjør de mer når de er vær og varme for de.
de er blitt mer innetrening denne sommeren, har tatt meg en økt på tredemølla og romaskin sånn ca 2 ganger i uka, og da er jeg på
mølla med 3-4% stigning og løpe 30 minutt, variert med intervaller sånn at de ikke skulle bli for kjedelig.
nå er jeg akkurat komt hjem og dusjet etter en hard økt på mølla med 3% stigning og 5 minutt hardt, roet ned i 2 minutt. og da mener jeg hardt for mitt nivå :)

Gå til

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: 2 og 0 gjester