Hofte protese

INGEN vi gjentar INGEN har det rette svar på hva som er den riktige trening
Brukerens avatar
g.stava
InnleggCOLON 122
RegistrertCOLON 19 Jan 2010 21:58
BostedCOLON Bø i Vesterålen

Re: Hofte protese

Innlegg g.stava » 29 Nov 2012 23:52

helsike da jeg skulle trykke ok på de jeg hadde skrevet var jeg ikke på nett, og da forsvant hele greia.
men de var nå bare litt oppsummering av høstens trening.
og den har gått fint, men dessverre ble de ikke noe mosjonsløp på meg iår, og de er lenge siden.
treningen nå blir mest senteret og tredemølla/romaskin/styrke. spinning tar jeg hjemme, men skulle vært moro og blitt med på spinning timer, men er "redd" for at jeg blir for ivrig :D snøen kom tidlig i fjellet denne høsten, men etter noen uker kom de mildvær og regn, så nå veklse jeg med fjelltopp turer og senteret. men nå blir de nok stort sett senteret til våren,men heldigvis så går de marsjer hele året som jeg er med på sant jeg kan. og da jogger jeg mye av strekningen.

Brukerens avatar
g.stava
InnleggCOLON 122

Innlegg g.stava » 09 Jan 2013 13:32

http://fotball.aftenbladet.no/eliteseri ... 263236.ece

trodde ikke at begge hofter ble tatt samtidig, men har vel kanskje med at han er ung og godt trent.

Brukerens avatar
g.stava
InnleggCOLON 122

Innlegg g.stava » 11 Jan 2013 09:47

- Jeg har ikke grunn til å være bitter eller sur på noen. Jeg har fått mye mer igjen som fotballspiller enn det jeg har måttet ofre. Alle har ett eller annet. Min tidligere keepertrener i Viking, Kjell Schou-Andreassen, sa alltid at "dersom du ikke kjenner noe, er du død". Det er bare sånn det er, sier Thorstvedt og understreker:¿Vi må ikke tro at vi er i en sykt spesiell situasjon bare fordi vi har drevet med idrett. Mange mennesker har det tross alt mye, mye verre.

http://fotball.aftenposten.no/england/article263472.ece

Brukerens avatar
g.stava
InnleggCOLON 122

Innlegg g.stava » 15 Jul 2013 17:19

Hei. Siste 8-9 mnd. har de vært vanskelig og motivere meg til og trene, på grunn av henne jeg leve med ble syk. Men når en har drevet på med dette i mange år så blir de til at overtale seg selv til å ta seg en økt. Heldigvis har jeg spinning sykkel hjemme som jeg kan ta i bruk når de passer. På grunn av mye snø i april og ikke minst snømåking :D tok de tid før fjelltopp turene kom i gang, men nå har jeg nesten 25000 høydemeter-skal bli moro og ta seg ned fra denne høyden :) ellers så ble de mye sykling den tiden de virkelig var flott vær her fra midten av mai og noen uker framover, nå er vi tilbake til normalen :D de er blitt noe mer jogging på grunn at jeg ville hjem fortest mulig og da kjøre hard økt foran lengre roligere trening.

Brukerens avatar
g.stava
InnleggCOLON 122

Innlegg g.stava » 10 Nov 2013 13:19

Da er inne treningen godt i gang, har fått meg noen gode økter på "mølla" allerede. fikk meg en fjelltopp tur forrige uke for og hente plaketten for minst 20 turer, og den må hentes på fjellet :) lørdagen ble de en god økt på "mølla" 40 min. jogg med 3% stigning så 10 min. med 5% stigning. jeg må porsjonere løpe øktene med variert stigning, med 5% blir pulsen så høy at jeg må over i gangfart etter 10 min. men teknikken sitter så pass godt nå med 2-3% stigning at jeg kan løpe 40-50 min. sammenhengende - og de er herlig :) løpingen sitter mye bedre nå sånn at i sommer har de blitt mer løping der de er mulig på fjelltopp turene. en kar jeg traff på toppen fortalde tiden sin opp til toppen! og var de bare for gamle mannen og prøve seg :D måtte roe ned der de var brattest på grunn av høy puls (over 170 ) men gøy og ha noe og strekke seg etter.

Brukerens avatar
g.stava
InnleggCOLON 122

Innlegg g.stava » 26 Jan 2014 22:05

treningen på senteret går sin gang, lørdag ble de jogg 8 km (tiden er hemmelig) med 2.5% stigning, deretter 2000 meter på romaskin, 20 min. styrke trening og til slutt 40 min på spinning sykkelen. de var nå bra at sykkelen ikke var i bevegelse for jeg duppet av flere ganger :D
jeg slite fortsatt med og komme i gang med treningen, men når jeg først er blitt varm går de greit. denne uka blir rolig etter flere uker med mye hard trening.

Brukerens avatar
g.stava
InnleggCOLON 122

Innlegg g.stava » 05 Mar 2014 23:52

http://www.aftenbladet.no/karriere/Skut ... xeoVYeYbIU

nå er de såpass snøfritt at jeg har fått meg 2 fjelltopp turer, men var så støl i lår og legger at jeg hadde problemer med å gå dagene etterpå :D ikke bare bare etter noen måneder på tredemølla og så ut i terrenget.

Brukerens avatar
g.stava
InnleggCOLON 122

Innlegg g.stava » 16 Mar 2014 17:48

Nå leser jeg at Mo Farah også har fått problemer under løp! De begynne å bli mange som trener mye som får problemer syns jeg.
Er de sånn at alle ikke burde presse seg så mye? har noen rett og slett ikke kropp for de kjøret? må si jeg har mer sansen for Northug som tar helt fri en lang periode etter sesongen, men nå når årene drar på hos han og, blir de vel vanskeligere å hoppe av for så lang tid og vinne :)
men de er nå betenkelig at så mange toppidrettsutøvere får hjerteproblemer. Og når en høre dem sier at til neste sesong skal dem trene enda mer og hardere daaaaa :) men er nå ikke bedre selv når jeg hele tiden sjekker med klokka og puls hvordan jeg ligger an! og i hode ligger de at tiden til fjelltoppene må holde denne sesongen også :D de er vel sånn vi er bygd da - eller

Brukerens avatar
g.stava
InnleggCOLON 122

Innlegg g.stava » 17 Mar 2014 13:58

64 prosent av de som ble hofteoperert på 1970-tallet har klart seg uten en korrigerende operasjon i ettertid.

Forskere har undersøkt tekniske problemer, livskvalitet og aktivitetsnivå hos 93 hofteopererte i USA. Disse var blant de første som fikk kunstige hofteledd med kule av metall og skål av polyethylene-plast.

En del av de undersøkte hadde funksjonsproblemer, men det var oftere knyttet til generell helsesituasjonen enn selve hofteleddet, skriver helsenettstedet medicalxpress.com.

Forskerne mener resultatene vil gi et godt sammenligningsgrunnlag for fremtidige studier av andre materialtyper som har blitt brukt i hofteledd i senere år.

Barkebor
InnleggCOLON 7
RegistrertCOLON 09 Feb 2013 18:05

Innlegg Barkebor » 03 Apr 2014 19:09

Hei. g stava! Det er vel du som ble medlem i 01 som g m stava samtidig med meg, Bror?
Har vært borte fra Forumet etter at jeg sluttet i jobben i 06, men nå har jeg fått lest alt du skriver her, kom til nr. 6, men så var
det den siste bolken, fra mars i år, å synd at det ikke var mer, tenkte jeg.
Håper du fortsetter, for dette var flotte innlegg! Imponerende hva du får til, og sterke saker som gir en dytt og inspirasjon til
mange, enten de har det ene eller andre å skylde på!
Gjelder meg også som merker at alderen siger innpå (snart 75) og som i 2010 fikk dårlig turbo/kompressor i motoren (altså såkalt
Birkenflimmer).
Men med deg som forbilde bør og vil jeg se på årene framover mer som utfordringer og rike på muligheter, heller enn å sammemlikne
med tider og opplevelser fra tidligere år. Altså glede meg over det som virker og kan holdes noenlunde vedlike med trening, og at
ikke motoren fusker, men bare er litt svakere (betyr bare en snau time mer i Birken på ski - og ikke merke - siste tre år).
Lykke til videre med skrivingen her og framfor alt med trenings- og aktivitetsiveren din!
Bror

Gå til

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: 2 og 0 gjester