merkelig mønster på hvilepuls om natten.

INGEN vi gjentar INGEN har det rette svar på hva som er den riktige trening
granbip

merkelig mønster på hvilepuls om natten.

Legg innav granbip » 27 okt 2017 13:29

Hei. Har oppdaget et merkelig mønster med hvilepulsen når jeg sover. Pulsen går ned med 10 slag i minuttet om jeg sover videre om morgenen etter jeg har våknet av alarmen. I natt lå den stabilt på 72, mens den falt ned til 62 når jeg sov videre 1 time etter alarmen hadde ringt. Syns dette virker litt merkelig. Burde den ikke ligge stabilt på 62 hele natten? Betyr dette at jeg sover urolig? Dette skjer hver gang jeg sover videre etter å først ha våknet på morgenen.

Har også løpt mye i det siste. Før jeg begynte med 3-4 økter i uken hadde jeg rundt 60-70 i puls hver natt. Nå kan den ligge på 80-90 enkelte netter. Syns dette er skremmende høyt... Noen som har innspill? Har kjørt 3 ganske harde økter hver uke. Kan dette ha noen sammenheng?

Her er et bilde pulsgrafen:

https://ibb.co/cfY20m

Brukeravatar
kollis

Re: merkelig mønster på hvilepuls om natten.

Legg innav kollis » 27 okt 2017 15:44

Du får teste med at ringeklokka ringer 2 ganger om natta eks kl4 og 7 ,,,
det å gi deg et svar på dette synes jeg blir vanskelig når en ikke vet alder og langtidsblodsukker,,,og hvor mye du har belastet kroppen din før med faktorer som kan skape unormale svingninger...
Store belastninger som er veldig unaturlig for deg ,får konsekvenser i en periode til kroppen stabliserer seg igjen.Eller det er lenge siden belasningene var så høye..
MEN din puls på 80 \90 i en kort periode er som regel normalt særlig om du trener blodsukkeret lavere ned enn du er vant til...pga da bruker du områder i hjernen som ikke brukes for ofte og dermed gir du kroppen muligheter som den ikke har så ofte i 2017 samfunnet,,,mer normalt på 1800tallet med lave blodsukker verdier i perioder avhengig av om du var rik eller fattig...
OM DU ER utadvent\sosial ++ kan denne reaksjonen for meg virke naturlig,,,
ps om du drikker koffein før du legger deg kan dette få innvirkninger
DU VIRKER bekymret ,da kan du ta en sjekk hos legen.

Brukeravatar
Amalie

Re: merkelig mønster på hvilepuls om natten.

Legg innav Amalie » 31 okt 2017 13:22

Det er som det jeg gikk gjennom i fjor, jeg stoppet bare å drikke kaffe om ettermiddagen, det hjalp litt.

Gå tilbake til «Trening»