Mister linsene

Når du ser skituppene foran deg er du på rett vei, når du ser skituppene over deg er du på tuppa
Fiskebolla

Mister linsene

Legg innav Fiskebolla » 13 feb 2011 15:47

Når jeg går på ski eller sykler, mister jeg linsene hvis jeg får for mye trekk/væske på øynene. Er det noen som har noen gode tips å dele? Ps! Jeg bruker vanlige solbriller/skibriller.

Oysil

Re: Mister linsene

Legg innav Oysil » 13 feb 2011 16:59

Hei,
Jeg har også hatt dette problemet når jeg brukte daglinser. Ved å bruke natt og dag månedslinser opplevde jeg at problemet ble borte. Disse tørker ikke så lett ut av fartsvinden som daglinsene. Prøv litt forskjellig når du går på ski, så finner du nok noe som fungerer for deg. (selv har jeg gode erfaringer med noen som heter air optix night&day) Det kan også hjelpe å bruke skibriller, men det var ikke nok til å løse problemet for meg.

larsemann

Legg innav larsemann » 02 feb 2012 19:30

Kan prøve mer heldekkene sportsbriller med strikk, slik at det kommer minimalt med luft inn.

håvard b.

Legg innav håvard b. » 02 feb 2012 23:54

Jeg har, som oysil, også erfaring med at de mykeste dagslinsene faller ut. Har skjedd under renn og under en regatta. Veldig praktisk.. Sikkert individuelt, men for de fleste er nok stivere linser, f.eks. av typen oysil sikter til, mer egna.

Gå tilbake til «Langrenn»