Skikes

Når du ser skituppene foran deg er du på rett vei, når du ser skituppene over deg er du på tuppa
Brukeravatar
Odin

Re: Skikes

Legg innav Odin » 03 apr 2011 21:32

Hvordan er det med vibrasjon når du kjører på asfalt, gjerne litt gammel asfalt? Hvordan er de i forhold til vanlige rulleski på dette?
Mål: 5 km: 16.30 10 km: 34.00 Halv: 1.15 Hel: 2.40

Gammern

Legg innav Gammern » 04 apr 2011 18:50

Odin skrev:Hvordan er det med vibrasjon når du kjører på asfalt, gjerne litt gammel asfalt? Hvordan er de i forhold til vanlige rulleski på dette?

Det er jo luftfylte hjul, så det er ikke noe problem. Har aldri merket noe vibrasjon.

Mrjeh

Legg innav Mrjeh » 30 mai 2011 22:52

Heisann. Ny på forumet, og ny på skikes. Kjøpte meg skikes rett før snøen forsvant, og har nå drøye 30 mil på dem. Har aldri gått på rulleski før, og etter litt research her og der, så falt valget på skikes. Har i senere tid også skaffet meg et par klassiske rulleski, og en stakeøkt i uka på de er heller ikke feil :).
Erfaringene mine så langt med skikes er at det er dritartig, og knallbra trening. 7.0 bar i dekka er det som gjelder for meg, men det kan ha med mine 90+ kilo og gjøre. Men da ruller det bra synes jeg. Motbakker er fortsatt et fenomen. Samme som om vinteren så stagnerer det litt vel mye oppover :/ Blir skyvet i motbakkene litt "feil/mangelfullt" i forhold til på ski/vanlige rulleski i motbakkene på skikes, ettersom hele foten sitter fast?

Ser på dekkene mine at de blir slitt veldig ujevnt. Noen som har erfaringer med å bruke høyre ski på venstre bein og omvendt? Eller er det bedre og bytte dekk på skiene?? Hvor mange mil sånn ca. går skikes hjulene på asfalt?

Så forresten noen andre enn meg selv med skikes forrige uke :) to stk som tuslet langs veien med full "rustning" omtrent, og det så de ut til å trenge...

Skike on alle sammen.

JE

Gå tilbake til «Langrenn»