Rulleski og elghufs i Vestfold

Når du ser skituppene foran deg er du på rett vei, når du ser skituppene over deg er du på tuppa
skiordie

Rulleski og elghufs i Vestfold

Legg innav skiordie » 01 apr 2012 11:25

Hei,

Er det noen som har noen tips til egnede steder å trene på rulleski i Vestfold for en nybegynner? Lurer også på om noen har noen tips til steder som er egnet til Elghufs? Bor i Sandefjord, men er villig til å kjøre litt for å finne gode steder... :)

På forhånd takk for alle tips!

håvard b.

Re: Rulleski og elghufs i Vestfold

Legg innav håvard b. » 02 apr 2012 13:53

Jeg finnes ikke kjent i Vestfold, men sia ingen andre har svart deg: Veit i alle fall at Auklandbrødrene har kjørt en del bakkeintervall i Frodeåsen i Tønsberg. Bør vel da også funke med elghufs.

espendo

Legg innav espendo » 03 apr 2012 06:36

Tønsberg-området er et eldorado for rulleski. Jeg tar alltid med rulleskiene når jeg er tilbake i "gamlebyen". Utallige muligheter på gode sykkelveier. Du kan gå fra Kanalen og utover Nøtterøy mot Tjøme og et godt stykke ut der. En annen mulighet er fra Tønsberg til Åsgårdstrand eller Hortensveien. Gode muligheter til lange stakedrag langs Semslinna mellom Sem og Tønsberg. Mer kuperte turer fra Sandefjord mot Andebu, men her er du sikkert bedre kjent enn det jeg er. Elghufs er jeg mer usikker, men som forrige svar sier er det mange som løper bakkedrag mot vanntårnet i Frodeåsen. For bratt for elghufs der kanskje. Ett tips kan være å løpe i løypene på Storås. Mange og variert bakker. God rulleskisommer!

skiordie

Legg innav skiordie » 08 apr 2012 17:50

Tusen takk for tips :)

Gå tilbake til «Langrenn»