Utstyrsfreaks??? Noen...?

Når du ser skituppene foran deg er du på rett vei, når du ser skituppene over deg er du på tuppa
Cantona

Utstyrsfreaks??? Noen...?

Legg innav Cantona » 17 mar 2010 19:48

Er særdeles interessert i skiutstyr og annet utstyr som briller og andre tilhørende duppeditter 8-)
Det mest spennende er når jeg ser nytt utstyr som er neste års snacks i sportsbutikkene.
Derfor er også birken ett spennende arrangement, hvor det er mange sjanser til å kjenne og føle på nye skisko, staver osv. som jeg har sett på tv tidligere i vinter..
Jeg ønsker derfor en tråd hvor det legges ut bilder og observasjoner om nytt utstyr, og håper på diskusjoner rundt dette :D
Hvis det er flere av dere der ute som er like "freaks" som meg er det bare og slenge inn meldinger
Håper på en tråd noe lik den populære "Hva blir ditt neste skopar?"-tråden i dette forumets kondisjonsforum...
Selv sirkulerer jeg regelmessig innom skirelaterte blogger, forum og nettsider, hvorav både norske og utenlandske for å holde med oppdatert på det nyeste, ferskeste som skjer i bransjen. Så jeg skal selv bidra med en del.

Jeg begynner med en link (usikker på hvordan bildefunksjonen funker?? Mulig jeg lykkes nå, men vet ikke :? )
[img]http://www.fortesport.fi/image_view.%20…%20IUM_sk.JPG[/img]
Her er Rossignols nye "pakke" til 2010/2011 med nye ski, sko og bindinger.
Skiene som tross alt er det viktigste for å forflytte seg raskt på ski, og mest det som skjer i sålen og selv skikjernen er jeg ikke så interessert i, men det kan godt andre ta seg mer av(noe kunnskap har jeg jo, skiløper som jeg er). Estetikken er mer min lidenskap, der designet er viktig samt vekt på utstyr, nye løsninger og valg av materiale.
Tilbake til Rossignol, skiene har fått en mer svart finish som går utover den knæsje orange-fargen som har fått mindre areale og boltre seg på. Skoene er nå blitt helsvarte kontra de foregående oransje. Disse fikk jeg øyne på, på føttene til Martin Fourcade i Oberhof. Skoene ser smalere ut, og er blitt atskillig lettere enn før, i tillegg har skoene fått ett nytt snøresystem og jeg tror det skal være en slags borrelås istedenfor glidelås utenpå.
Så til bindingene, Rottefella har utviklet en ny NIS-binding som er helt "bad-ass" i forhold til de forrige som blir utrolig trauste i forhold. Etter hva jeg har lest er vekten halvert, uten at det skal gå utover kvalitet. (hvis/når jeg får til å legge ut bilde, kommer det ett bedre bilde med hele bindingen).
Skal bare understreke at jeg ikke er noen "Rossignol-fyr", og dette er bare skrevet basert på hva jeg har lest, hørt og egen synsing .

Jeg kan legge ut om andre merker også, dette var bare en start!

Fatter dette interesse er det bare å gi lyd fra seg

Har bare skrevet kjapt ned en del om hva jeg håper på, om noen skjønner hva jeg vil fram til og er like "dedikert" som meg er det bare å som sagt respondere på dette... 8-) Kult!! ;)

Cantona

Re: Utstyrsfreaks??? Noen...?

Legg innav Cantona » 17 mar 2010 19:56

Bilde

Ps! Hadde observert feil på skoene, det er bare en mer skråstilt glidelås :oops:

Gå tilbake til «Langrenn»