Rulleski

Når du ser skituppene foran deg er du på rett vei, når du ser skituppene over deg er du på tuppa
Rooney

Rulleski

Legg innav Rooney » 19 aug 2012 18:52

Jeg har gått i 4 år na på swenor sine fibreglass cap.
Må ha ett nytt par nå å lurte på swenor finestep cap. De er litt bredere på hjulene ser jeg men det er kanskje bare en fordel med tanke på stabilitet å utforkjøringer.
Hvilken er å foretrekke?
Noen her som har prøvd begge dele å kan dele sin erfaring?

Audun

Re: Rulleski

Legg innav Audun » 19 aug 2012 19:27

Hvorfor ikke kjøpe fiberglass nå også da? De er jo gode ski..Men er du mye over 80kg så bør du finne andre ski pga de er ikke beregnet for personer mye over 80kg. Da vil skia svikte vel mye.De er for junior og dameløpere,samt for de under 80kg. Finstepp burde vært tatt ut av produksjon spør du meg. De er de tyngste skiene og er ikke behagelig å gå diagonal eller dobbeltak med fraspark. Bedre kontroll nedover får du heller ikke med de nedover synes jeg. Det pga tyngden. Mitt tipps er alutech eller proski. De er de mest brukte. Og klart best å gå på.

Hellerud

Legg innav Hellerud » 27 aug 2012 18:58

Jeg har ca 12 par rulleski i de fleste varianater.....men ingen slår swenor fiberglass ...... De er absolutt best å gå på. Fin Step har ja bredere hjul,men er mer ustabile enn fiberglass(hvis du skal bruke alle teknikkene) og så triller de altfor lett,så sant du ikke skal stå å stake i 3-4timer

Rakso

Legg innav Rakso » 28 sep 2012 15:43

Har gått på Fiberglass med normalhjul tre sesonger og de funker bra. Nå har jeg bestilt meg Finestep med 3'er hjul, for å få litt variasjon og mer stabilitet i de verste utforkjøringene. Skal være bedre på dårlig asfalt (som det er mange steder!) og mer stabile pga. bredere hjul. De er riktignok 300 gr. tyngre, men det betyr ikke så mye når de kun brukes til trening og da aller mest staking. Blir spennende å teste forskjellen.
NB! Bra tilbud på både Firberglass og Finestep på Sport 1 i Storgata nå. Kr 2699,- inkl. binding. Evt. 3'er hjul må bestilles, men man får samme prisen :-)

Audun

Legg innav Audun » 28 sep 2012 17:03

Finestep duger til staking, men vanlig gåing er det elendig. Blir stor forskjell fra 2r til 3r hjul iallefall. Neste steg kan bli 4r da vetu.
Husk at 3r hjul har hardere gummi, slik at du kjenner dårlig asfalt bedre en om du har gått med 2r.

Hellerud

Legg innav Hellerud » 29 sep 2012 16:59

Helt enig med Audun i det han skriver...........Finestep kun for staking...........Er du tung over 80kg ville jeg heller bytta merke og gått på Pro-ski

Gå tilbake til «Langrenn»