Nye rulleskihjul

Når du ser skituppene foran deg er du på rett vei, når du ser skituppene over deg er du på tuppa
Rooney

Nye rulleskihjul

Legg innav Rooney » 02 sep 2012 19:37

Hvor mye bør man gå før en har ``gått inn`` hjulene på de nye (swenor) rulleskiene?
Merker at de er litt treigere enn de gamle, men hvor mye treigere kan de være?
Er vel ikke ideelt å stille til start i et rulleskirenn med flunkende nye rulleski 8-)

tigergutt
Sted: Akershus

Re: Nye rulleskihjul

Legg innav tigergutt » 02 sep 2012 20:50

Tror Swenor har fler hardhetsklasser på hjul avhengig av motstand du ønsker på trening. De må ikke gåes inn er min erfaring etter å ha slitt ut noen par, men jeg konkurerer ikke.

Audun

Legg innav Audun » 02 sep 2012 21:40

I konkuranse er det som regel 2r hjul som brukes. Untaket er WC og enkelte NC renn
Rulleskihjul som er nye ruller dårligere en godt brukte hjul. Såpass mye at det er merkbart. Å stille mednye hjul i konkuranse er da desverre en ulempe. Hvor mange mil som må til før de ruller lettere vet jeg ikke helt sikker,men to sifret antall turer på par mil må nok til.

Hellerud

Legg innav Hellerud » 03 sep 2012 21:17

helt riktig....nye hjul ruller vesentlig dårligere enn hjul som er brukt en stund....Jeg stilte til start i en konkurranse i fjor med nye hjul.....det gjør jeg aldri mer for å si det sånn :-)
Men det kan virke som du må gå ganske mye på nye hjul før de ruller optimalt,men da ruller de nesten så bra at de ikke egner seg til trening(blir for lett) Men etter 2-3 turer vil du normalt sett merke forskjell.

Gå tilbake til «Langrenn»