Plan til vinteren

Når du ser skituppene foran deg er du på rett vei, når du ser skituppene over deg er du på tuppa
Rooney

Plan til vinteren

Legg innav Rooney » 07 nov 2012 18:50

Hva skal du behandle glidsonene på skiene i vinter?
Kuzmin? Glider? Pulver? Gollum? Struktur?
Noen som har suksessoppskriften\erfaringer fra tidligere?
Hva er mest fornuftig med tanke på pris, tid og resultat?

Brukeravatar
Gamle Ørn

Re: Plan til vinteren

Legg innav Gamle Ørn » 07 nov 2012 20:49

Tenkte jeg skulle prøve denne, men er litt usikker da jeg ikke kjenner produktet.
Har snakka med et par stk. som hadde god erfaring, noen her som har brukt det og kan gi noen synspunkter?
Bilde

http://www.skiglider.no/14b.php

Gamle Ørn

rasmusic

Legg innav rasmusic » 12 nov 2012 10:51

Kuzmin med rill og eventuelt noe form for fluortopping.

Hellerud

Legg innav Hellerud » 13 nov 2012 20:33

Hvis du er ute etter den mest lettvinte måten å preppe ski på,kan du jo forsøke det som er litt "in" for de som tydligvis ikke vet hva de snakker om nemlig stålsikling.....................det er billig,tar kort tid,men som det meste annet som en ikke gidder å legge noe arbeid i blir jo resultatet dårlig....

rasmusic

Legg innav rasmusic » 15 nov 2012 16:57

@Hellerud: For min del blir resultatet veldig bra, men du er kanskje ikke så stødig med stålsiklinga? For du har prøvd, sant? For du uttaler deg vel ikke så bastant om noe du ikke har førstehåndskunnskap, gjør du vel? Det hadde vært rimelig arrogant.

palve

Legg innav palve » 23 nov 2012 13:46

Det hadde vært artig å høre erfaringer fra de som har stålsiklet skiene sine: Hvor vanskelig er det, og hvor fornøyd er man med resultatet? Selv har jeg et par nye Nanosonic innkjøpt for vinteren, og har utrolig lyst å forsøke stålsikling. Men det føles brutalt å gå løs på nye dyre ski på denne måten...

/Pål

Brukeravatar
Gamle Ørn

Legg innav Gamle Ørn » 23 nov 2012 18:38

Gammern

Legg innav Gammern » 23 nov 2012 19:37

Kuzmin funker supert. Alltid god glid og slipper å bruke tid/penger på det glidersølet. Sjekk her for masse erfaringer: http://www.skidforum.se/viewforum.php?id=14 Lurt å øve seg på et par gamle ski først. Er også noe som tilbyr å sikle for deg. Bl.a. http://www.tri-sport.no/

håvard b.

Legg innav håvard b. » 26 nov 2012 17:51

Jeg er langt fra noen autoritet på spørsmål om gli, men har hva jeg vel kan kalle "mosjonisterfaringer". Etter å ha gått på stålsikla ski de to siste sesongene, må jeg si meg godt fornøyd. Glien er stort sett helt ok, og da uten å bruke mye av verken tid eller penger. I den grad det er relevant, slipper man også ymse partikler fra glivoksen ned i lungene under preparering.

Jeg har ikke påført noe glider de siste par åra. Savner det ikke.. Men hvor gyldig denne mosjonisterfaringa er for en løper på høyt nivå, skal ikke jeg mene noe om.

Vil si meg helt enig med Gamle Ørn: Prøv deg fram på gamle ski først! Og les deg opp på skidforum.se. :-)

Rooney

Legg innav Rooney » 03 des 2012 16:18

Hva mener dere om dette:

Kuzmin universal på alle fører med gallium som topping.
Ingen struktur bortsett fra 2mm rett rill på veldig vått føre.

Er det noe vits å legge gallium på kaldere føre? Kanskje hydrex eller noe annet.

Gå tilbake til «Langrenn»