Teknikktrening - må lære mye nytt

Når du ser skituppene foran deg er du på rett vei, når du ser skituppene over deg er du på tuppa
Linda
Sted: Røyken kommune

Teknikktrening - må lære mye nytt

Legg innav Linda » 04 mar 2013 10:25

I helgen har jeg investert i en privattime med teknikktrening. Det var meget lærerikt. Jeg fikk høre et par ting som jeg ikke ante fra før. F. eks. at jeg skal ha litt bøyde knær (hun kalte det for å holde hoftene lavt) hele tiden. Dvs. hoftene skal være i samme høyde hele tiden, og det gjelder både diagonalgang og staking. Og ved en oppoverbakke skal hoftene senkes ytterligere, som ved en girboks. Jeg har også lært å vri hoftene i fiskebein.
Det var mye nytt og jeg gjorde et hederlig forsøk dagen etter med å gå mye uten staver og vri hoftene og etterpå stake med bedre teknikk. Det ble også morsomt å se på femmila etterpå. Jeg synes at Johan Olson gjorde mye riktig. ;)

Fint å få høre "fasiten" en gang for alle. Jeg har i flere år forsøkt å bedre teknikken. Men hvis du ikke helt vet hvor du skal, er det vanskelig å komme dit. Nå blir det lettere å trene på riktig teknikk. Jeg antar at de kommer til å ta en del tid for jeg kommer i mål. :D

Gå tilbake til «Langrenn»