Skövde 6-timers

Flere og flere vil kondisjonere lengre og mer ekstremt
perheske

Re: Skövde 6-timers

Legg innav perheske » 08 mar 2010 09:26

Det er mandag 8. og 5 dager til 6-timers i Skøvde, Sverige.
Så vidt jeg vet er vi 4 norske som skal løpe: Jon Harald Berge, Per Gunnar Alfheim, Anders Tøsse og undertegnede. Damene stiller dårlig med andre ord.
Noen av oss kommer til å gi det vi har - andre holde litt igjen. Uansett så håper jeg og tror jeg at vi vil hevde oss bra i våre respektive aldersklasser.
Jeg vet ikke om det blir lagt ut noe info underveis gjennom løpet - men uansett - kan dere jo følge med når det kommer resultater ETTER løpet kl 1600 lørdag 13. Er det noen som vil ta i mot resultater og legge ut på kondis - så er det fint.

Per A Heskestad

lomprayah

Legg innav lomprayah » 08 mar 2010 13:21

Hei Per

På denne linken kan man følge tävlingen på Lørdag, jeg kommer også til Skøvde er oppvoksen der så blir fint og komme "Hjem"

http://www.jogg.se/?sida=ultra

Hilsen Anders Lindell

perheske

Legg innav perheske » 08 mar 2010 14:23

Så bra Anders. Ja, jeg har sett at du står på deltakerlista. Vi snakkes.
PAH

Brukeravatar
Einar

Legg innav Einar » 10 mar 2010 23:56

Jeg jobber natt hele helga og jeg håper noen vil ta på seg jobben å følge med litt og legge ut oppdateringer her. Vi får sannsynligvis ikke lagt ut noe før en oppsummering på natta en gang.

Lykke til alle sammen :-))
"If you feel like eating, eat. Let your body tell you what it wants." - Joan Benoit Samuelson
Blogg

Brukeravatar
antoess
Kontakt:

Legg innav antoess » 11 mar 2010 10:05

Endelig kan jeg glede meg til Skõvde :D
Etter sykdom de to siste ukene var jeg nesten på vei til å avlyse onsdag. Men test av temp. og puls, samt generelt i god bedring, har jeg bestemt meg for å dra. Ikke minst det å møte andre fra ultrariket blir spennende, så får vi se hvordan løpingen blir :P
Trolig er det ingen av oss som vil satse for fullt. Per Audun Heskestad tar det som det kommer, Per Gunnar Alfheim er usikker etter mye alternativ trening, Peter Tubaas har etter det jeg forstår planer om å ta det som en god trening. Anders Lindell vet jeg lite om ambisjonene til. Hvordan Jon Harald Berge tenker om løpet vet jeg ikke, men kanskje tar han også dette som god konkurransetrening. Likevel er det nok ham vi kan forvente best resultat av :!:
For egen del hadde jeg planer om å ta det som god konkurransetrening. Målet var å åpne litt rolig og heller øke på etter hvert om kroppen kjentes bra. Da kan det bli til et godt resultat likevel. Men etter sykdommen kan det bli alt mulig. Nesten to uker uten trening føles usikkert. Men jeg tar det som en fin opplevelse uansett hvordan det fungerer. Helt uten forventningspress kan nok være like bra utgangspunkt som å skulle prestere 8-)

Været lover sol og finvær med et par plussgrader. Men det antydes snø fredag, så det er spennende å se hvordan løypa blir. Men de fleste av oss nordiske er vel vant med å løpe på glatt underlag i vinter :)
http://www.123hjemmeside.no/Antoess

Alltid i bevegelse - best i det lange løp!

perheske

Legg innav perheske » 11 mar 2010 18:33

Noen dager med litt rusk i maskinen trenger ikke være negativt. En får tatt tatt det litt med ro - og rart med det - kreftene kommer tilbake.
Ja, jeg "tar det som det kommer". Det vil si at jeg satser på jevn fart hele veien. Normalt legger jeg inn en rolig periode midtveis, for så å øke mot slutten - men jeg holder på å arbeide meg vekk fra den "uvanen". 65 km vet jeg ikke om jeg når - men kanskje ikke så langt unna?
Så det blir nok Jon Harald som kjemper om de øverste plassene. Men plasseringer mellom 10 og 20 på oss andre må vel være bra?

bjornh

Legg innav bjornh » 13 mar 2010 18:18

83 km Jon Harald???!!!! Meget, meget imponerende!
Kondisjonshilsen fra
Bjørn Hytjanstorp

Heia Stibolten

Legg innav Heia Stibolten » 13 mar 2010 19:12

Goddam boy! 83.045 meter! FTW! Du står sprint-distansene godt nå også. Meld deg på KR så snakker vi :) :geek:

kickmaster

Legg innav kickmaster » 13 mar 2010 19:25

Heia Drammen(stibolten)

Kjempeløp igjen :D
gratulerer så mye til deg og sjefen ;)
Skulle så gjerne vert der :oops:
Sitter hjemme og er nyopperert(igjen) :oops:
Men jeg kommer tilbake.
Håper jeg ser Ultra løperene og vanlige Maraton løpere i Drammen
til Påske Maraton.

Brukeravatar
antoess
Kontakt:

Legg innav antoess » 14 mar 2010 15:11

En liten oppdatering fra toget på vei hjem fra Skövde:
Først og fremst var det gledelig å se Jon Harald holde jevn tempo på vei til ny personlig rekord med noen hundre meter. Jeg sa til ham etterpå at han har fått et mer aktivt steg som gjør at det går fortere på de korte ultraløpene. Fin start på sesongen for ham :P
Forholdene var fine med sol og et par plussgrader. Det var is på 500 meter av den 1200 meter lange rundløypen, men godt strødd var det ikke så glatt. Det ble bløtt utover dagern. Men noen glipptak var det og det var flere fall :roll:
På listen over norske så ble egentlig Anders Lindell nest beste fra Norge. Han kommer fra Skövde, men har bodd mange år i Norge og løper for Romerike ultraklubb. Han var overlykkelig over vel 70 km. En flott prestasjon :D
Per Gunnar ble tredje best med over 68 km. Med lite løpetrening til fordel for ski og sykkel. merkes det på beina når det skal løpes lenge, men han gjennomførte på en fin måte :)
Per Audun Heskestad holdt utrolig jevn fart hele veien, og var godt fornøyd med sin prestasjon, uten å tyne så mye ekstra på slutten :)
For egen dal var jeg spent etter to ukers sykdom og nesten ingen trening. Kroppen føltes fin lørdag morgen, men nesen var litt tett. Likevel var det magen som fikk litt problemer først etter nærmere to timer. Ofte etter sykdom kan magen være litt ømfintlig. Jeg måtte på toalettet og brukte 5 minutt der. Etterpå ble beina litt stive og farten gikk ned. Jeg måtte bare tenke på å fullføre og ta det som en fin treningsøkt. Mot slutten økte jeg farten gradvis, og de siste to rundene gikk i rene Nordtug-tempo.
Peter Tubås tok det som en fin tur og ble passert av meg like før mål.

En flott tur ble det med sosialt sammen med Per Audun og Per Gunnar på hotellrommet. Fint å komme i gang med løpingen igjen i mer konkurransemodus :P

Skal få lagt ut litt bilder på min hjemmeside!
http://www.123hjemmeside.no/Antoess

Alltid i bevegelse - best i det lange løp!

Gå tilbake til «Ultraløp»