Skövde 6-timers

Flere og flere vil kondisjonere lengre og mer ekstremt
Brukeravatar
stibolten
Sted: Heia Drammen!
Kontakt:

Re: Skövde 6-timers

Legg innav stibolten » 14 mar 2010 22:14

Takker! Dette var som å bli sluppet ut på beitet etter en lang vinter i fjøset :-D

Neste år blir det 2x "Heia Drammen!" igjen ;-)

perheske

Re: Skövde 6-timers

Legg innav perheske » 15 mar 2010 09:26

Ja, det var veldig kjekt. En inspeksjon kvelden før viste 500 meter med dårlig strødd is - men arrangørene ordnet dette ganske bra. Noen få "glepptak" her og der. Det ble litt mye smeltevann og bløtt enkelte steder etter som dagen gikk. Vi fikk en vanngrav der noen hoppet over, andre løp rundt - mens de tøffeste bare peiste igjennom så spruten sto.
Jeg tippet at vår beste ville kjempe om 1 plass. Det gikk jo veldig bra. Gratulerer Jon Harald. Flott å se hvor fin flyt du har på løpingen din. Du ledet vel bare mer og mer gjennom hele løpet, så litt roligere (men ikke rolig) mot slutten var jo bare greit. Du har 85 km inne!
Vi andre tippet jeg på 10-20 plass og inkl Anders L ble vi nr 5, 7, 10, 17 og 21. Veldig bra. Og Peter tok det helt med ro på slutten. Hadde han villet, tror jeg at han greit kunne ha knepet 3-4 plasser. Når vi sorterer på aldersklasser, så ble det 3 norske "klasseseirer" - i 40, 50, og 55-klassen.
For egen del så hadde jeg 4 mål: Jevnt løp, over 65 km, beste 55-åring - og topp 20. "Ultranissen" oppfylte alt og vel så det.
Ang. jevnt løp - så hadde jeg følgende distanser per time: 11.0, 11.0, 11.0, 11.1, 11.1 og 11.3 km. Ingen problemer av noe som helst slag, verken under eller etter, men jeg fomlet litt da jeg skulle ha på musikk etter ca. 5 timer. Der gikk det et minutt. Det var også endel trengsel rundt matstasjonen mot slutten. Noen så tydeligvis på stedet som en kafe.
Hyggelig sosialt etterpå, både i Volvohuset, på rommet - og på reisen hjem. Takk til ypperlig reisefølge.
For dem som ikke har løpt i Skövde, så kan det anbefales.

Gå tilbake til «Ultraløp»