Bergen Ultra

Flere og flere vil kondisjonere lengre og mer ekstremt
perheske

Bergen Ultra

Legg innav perheske » 26 mar 2010 12:16

Velkommen til Bergen Ultra den 10. april - enten du vil løpe halv, hel, halvannen maraton - eller 100 km.
For dem som ikke har løpt i Fana, så er det bare få minutter fra flyplassen - og også raskt med buss eller bil fra jernbanestasjonen i byen

For styret - Per Audun Heskestad

mosjonisten

Re: Bergen Ultra

Legg innav mosjonisten » 04 apr 2010 22:16

Jeg løper egentlig bare 5 km på karusell og har noen spørsmål da jeg tenker å¨stille på 1/2:

1. Ser at halvmaraton er en runde. Er det drikkeservering underveis og hvor ofte?

2. Hvor ofte er det skiltmerking på halvmaraton?

3. Er halvmaraton der oppe lettløpt og flat?

4. Har bare vanlig klokke så da tenkte jeg å sjekke klokka mi når jeg er halveis så finnes det skilt når man er kommet haløvveis?

Kjenne det kiler i maven når jeg skriver dette. :P

mvh
mosjonisten

Brukeravatar
Pluto

Legg innav Pluto » 04 apr 2010 22:31

mosjonisten skrev:Jeg løper egentlig bare 5 km på karusell og har noen spørsmål da jeg tenker å¨stille på 1/2:

1. Ser at halvmaraton er en runde. Er det drikkeservering underveis og hvor ofte?

2. Hvor ofte er det skiltmerking på halvmaraton?

3. Er halvmaraton der oppe lettløpt og flat?

4. Har bare vanlig klokke så da tenkte jeg å sjekke klokka mi når jeg er halveis så finnes det skilt når man er kommet haløvveis?

Kjenne det kiler i maven når jeg skriver dette. :P

mvh
mosjonisten

1. Det er servering hver 3,3km ca. Vertfall ingen fare for å gå tom for næring underveis.

2. Det er kilometermerking for hver kilometer.

3. Det finnes nok helt klar andre løyper som er mer lettløpt, men så finnes det nok også løyper som er mye tyngre.

4. Du er kommet halvveis når du vender og skal løpe samme trasè tilbake.

Mitt tips: Still opp og løp !

perheske

Legg innav perheske » 08 apr 2010 21:52

Det er ikke lenge til "Verdenshistoriens 2. NM i 100-km-løping". 23 personer forventes å stå på startstreken - og vi tror at mange av disse er i stand til å oppnå gode resultater.
Spesielt er vi spente på våre løpende damer. Jeg tror vi kan forvente FLOTTE resultater derfra. Våger jeg å tippe at alle 5 vil havne i den bedre halvdel av sluttlista?
Siden jeg selv skal løpe, vet jeg ikke hvor mye info som blir lagt på nettet utover dagen - men følg med, så kanskje? 100-km starter kl 900 og de beste (Helge??) er kankje i mål kl litt over 4?? Hvem tipper dere på plassene etter?

Brukeravatar
PAJaver

Legg innav PAJaver » 09 apr 2010 09:04

Det kan faktisk bli mer spennende enn godt er ;) om plassene bak Helge. I utgangspunktet vil nok Runar og Per Olav være nærmest til å kjempe om sølvet, men de får i hvert fall tre sterke utfordrere:

- Tero satte tidlig i mars pers på maraton med smått fantastiske 2.44 :shock: , og er helt sikkert sugen på å komme seg godt under 8 timer (pers 8.00.07 :evil: ).
- Bjørn Tore viste meget god form sist mandag da han vant Påskemaraton på ny solid pers (2.53). Spørsmålet er om løpet fortsatt sitter i bena?
- Audun Skogen løp meget disiplinert og godt på Eidsvoll 6 timers i fjor (77,2 km). Jeg tror han kan overraske positivt.

Per Gunnar blir spennende å følge, mens Peter vel har fokus på VM 24 timer i mai. Unggutten Odd Arne Engesæter prøver seg også igjen - under fjorårets 100km i Bergen åpnet han imponerende, men måtte gi seg etter to runder (40 km). Kanskje han kan overraske?

Mitt palltips: Helge, Runar og Tero

Ellers benytter jeg anledningen til å ønske alle løpere lykke til - det ser ut til å bli en fin dag i Bergen :)

Frants
Dette kommer aldri til å gå - løp!

Gemal

Legg innav Gemal » 09 apr 2010 14:18

Jeg har samme palltips som deg Frants. Samme rekkefølge også.
Farlig å avskrive Per Olav Bøyum da han de to gangene jeg har fulgt løpet her tidligere så vidt jeg husker har løpt godt under 8:00, men jeg hørte noe om at han hadde hatt en litt tung vinter og tipper han derfor tar 4.plassen.
Det blir veldig spennende når det gjelder Bjørn Tore, Per Gunnar, Audun og deg Frants . Tør ikke tippe rekkefølgen på dere, men tror dere må kjempe om plassene fra 5-8. Det sier sitt om nivået da alle dere er gode for ned mot 8:00 på en bra dag (kanskje under også).
Peter Tubaas er ikke helt i form og stiller etter mine opplysninger ikke.
Hva med tider ?? Om været er like bra i morgen som det er her nå blir det optimale forhold. Jeg tror vi får de fire første under 8:00 og de fire neste under 8:20. Kanskje optimistisk da det skal mye til at det klaffer for alle på en 100km. Men det hadde vært knallgøy om det skjer..

Når det gjelder damene håper jeg selvfølgelig på Margrethe. Og jeg synes det er kjempebra at Rita stiller i sitt første 100km, hun kommer til å løpe bra, jeg tipper rundt 8:30. Sharon tar det sikkert med ro, men hun fullfører alltid og jeg tipper henne rundt 8:50. Edna perser sikkert igjen. Selv om hun ikke er med i NM bør vi også se opp for Emily Gelder, hun har en del gode resultater fra fjoråret.

Ønsker alle løpere og arrangører lykke til i morgen !
Tommy.

Gå tilbake til «Ultraløp»