Nordmarka Ultra Challenge 2014

Flere og flere vil kondisjonere lengre og mer ekstremt
jannickebergh
InnleggCOLON 9
RegistrertCOLON 01 Sep 2013 17:38

Nordmarka Ultra Challenge 2014

Innlegg jannickebergh » 13 Mai 2014 07:10

Vi har flere nyheter i 2014.

For den som vil ha en flott løpetur gjennom hele marka er 54 km distansen et godt alternativ.
Vil du en svært krevende ultraopplevelse er vår 100 km distanse den rette. Her løper du gjennom en hel natt og hele påfølgende dag gjennom store deler av Nordmarka.
Er du ute etter en smakebit av det Nordmarka kan by på kan vi anbefale 26 km distansen som byr på en flott runde i terrenget.

Les mer på løpets hjemmeside:

http://nordmarka-ultra-challenge.blogspot.no/

Brukerens avatar
Marjan
InnleggCOLON 39
RegistrertCOLON 21 Aug 2013 20:39
BostedCOLON Søndre Oppdalen, Lunner
CONTACTCOLON

Re: Nordmarka Ultra Challenge 2014

Innlegg Marjan » 15 Mai 2014 14:08

Gleder meg til høsten og løpet hvor jeg debuterte i fjor! Et kjempefint arrangement!

- Christian Evensen

Veteran
InnleggCOLON 210
RegistrertCOLON 28 Apr 2013 06:54

Innlegg Veteran » 17 Mai 2014 08:27

Marjan skrevColonGleder meg til høsten og løpet hvor jeg debuterte i fjor! Et kjempefint arrangement!

- Christian Evensen

Hei igjen Marjan ! Jeg har nettopp svart paa ditt forrige innlegg om Comrades..
Ser at du bor paa Harestua, hvor jeg har gode minner fra. Eksisterer Harestua-karusellen" og Harestuvannet Rundt ??
Der hadde jeg spesielt ett aar en uforgelmmelig opplevelse da jeg "knuste" en landslagstrener med 10 min. rundt vannet,
ei altfor flat loeype for min del, men ibalnt funket det ogsaa bra paa flata...
Husker det var bl.a. 5.000 m. paa Stadion ogsaa men ikke saa mye de andre loepene i karusellen.
Moro om du forteller hvordan det er idag.

Ha en fin 17. mai alle som titter innom her idag!

jannickebergh
InnleggCOLON 9

Innlegg jannickebergh » 18 Mai 2014 14:34

Marjan skrevColonGleder meg til høsten og løpet hvor jeg debuterte i fjor! Et kjempefint arrangement!

- Christian Evensen

Hei Christian,

Takk for hyggelig tilbakemelding.

Brukerens avatar
Marjan
InnleggCOLON 39
RegistrertCOLON 21 Aug 2013 20:39
BostedCOLON Søndre Oppdalen, Lunner
CONTACTCOLON

Innlegg Marjan » 20 Mai 2014 06:21

Veteran skrevColonHei igjen Marjan ! Jeg har nettopp svart paa ditt forrige innlegg om Comrades..
Ser at du bor paa Harestua, hvor jeg har gode minner fra. Eksisterer Harestua-karusellen" og Harestuvannet Rundt ??
Der hadde jeg spesielt ett aar en uforgelmmelig opplevelse da jeg "knuste" en landslagstrener med 10 min. rundt vannet,
ei altfor flat loeype for min del, men ibalnt funket det ogsaa bra paa flata...
Husker det var bl.a. 5.000 m. paa Stadion ogsaa men ikke saa mye de andre loepene i karusellen.
Moro om du forteller hvordan det er idag.

Hei Veteran,

Jeg vet ikke med løpene du nevner. Jeg er veldig fersk med løping, og har ikke full oversikt over muligheter enda. Foreløpig er det ultra, fjellmaraton/halvmaraton, og motbakkeløp som interesserer meg. Jeg kjenner heller ikke løpermiljøet her noe særlig, er innflytter.

Men jeg løper mye treningsturer rundt Harestuvannet, i det minste :)

Veteran
InnleggCOLON 210
RegistrertCOLON 28 Apr 2013 06:54

Innlegg Veteran » 20 Mai 2014 09:54

Hei igjen Marjan! Jeg forstaar, men det var en veldig fin karusell med 4 eller 5 loep saavidt jeg husker, men det var paa 80-tallet..
Lett og fin tur rundt H-vannet, for flat for meg men den gangen gikk det rasende fort, saa det var morsomt.. Jeg har lista med res. hime i Vallers,
og jeg skal ta med alle res.lister etc. naar jeg skal en snartur til Norge i Juli/Aug. Alltid moro aa mimre litt. Jeg foelger bramed paa alle loepsres.
fordi det fortsatt er flere av mine gode rivaler og kamerater som hlder koken og loeper imponerende godt i klassene 65-75 aar.
Men god tur rundt vannet og lykke til med lengre distanser ! Jeg fikk desverre ikke opplevde ultraloep p.g.a. en ulykke.

jannickebergh
InnleggCOLON 9

Innlegg jannickebergh » 22 Mai 2014 14:38

Treningsturer:

Vi gjennomfører rekognosering av løypene hvert år i forkant av løpsdagen.
Det tas utgangspunkt i 100 km løypa som også dekker de to andre distansene.

Ifm rekognoseringen er det mulig å være med for de som ønsker det, på hele eller deler av løpeturen.
Søndag, 1.6.14: Fra start på Mylla dam til Roensætra
Søndag, 29.6.14: Fra sjekkpunkt Roensætra til Kobberhaugene
Søndag, 3.8.14: Fra sjekkpunkt Kobberhaugene til Målgang i Skar leir

Alle ganger er starten kl 08:00.
Søndag, 1.6.14 blir start og avslutning på Mylla dam.
Søndag, 29.6.14 blir start på Mylla dam med avslutning på Hammeren i Maridalen
Søndag, 3.8.14 blir start og avslutning på Skar leir
Ca lengde hver gang: 40-50 km og anslått varighet er 8-10t.

Det kan jo være en fin anledning til å bli kjent med løypa :-)

Send meg en e-post: jannickebergh@gmail.com dersom du vil være med på hele eller deler av løpeturen.

Jannicke
Sist endret av 2 den jannickebergh, endret 25 ganger.

Nils Boisen
InnleggCOLON 1
RegistrertCOLON 22 Mai 2014 19:52

Innlegg Nils Boisen » 22 Mai 2014 19:58

Så gøy! Jeg er meldt på 100k'n og blir gjerne med og rekognoserer den 8,6 - må bare påse at jeg har barnefri

anmol94
InnleggCOLON 1
RegistrertCOLON 20 Feb 2015 15:51

Innlegg anmol94 » 20 Feb 2015 16:10

Ei altfor flat loeype for min del, men ibalnt funket det ogsaa bra paa flata...!!
We are the leading the world in Certkiller network plus training best certkiller gre and ccna 200-120 notes prep solutions. Our northwood offers for passguide and Florida National University our selftestengine ged is very rare in IT world.

Gå til

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: 2 og 0 gjester