Bruke Bergans Heilhorn jakke+Norrøna Falketind til Xreid?

Flere og flere vil kondisjonere lengre og mer ekstremt
torskri
InnleggCOLON 2
RegistrertCOLON 07 Mai 2015 19:40

Bruke Bergans Heilhorn jakke+Norrøna Falketind til Xreid?

Innlegg torskri » 07 Mai 2015 19:44

Hei.

Skal være med på Xreid nå i sommer. Der er det obligatorisk med vind og vanntett jakke og bukse, derfor lurer jeg på om jeg kan bruke buksa (Falketind) og jakka (Heilhorn) jeg allerede har idag

Det er greit nok om jeg bare må ha de i sekken fordi de kan pakkes relativt bra. Spørsmålet er dersom jeg faktisk må bruke de og løpe med dee om det er en ideal løsning? Ser jo det finnes lettere jakker og bukser som er mer tilpasset for løping, men da blir det fort 1500-2500 i ytterligere investeringer som jeg aller helst vil bruke på noe annet;P

Takker på forhånd.

leifa
InnleggCOLON 37
RegistrertCOLON 03 Aug 2010 11:00

Re: Bruke Bergans Heilhorn jakke+Norrøna Falketind til Xreid

Innlegg leifa » 09 Mai 2015 21:27

Det kan bli skikkelig drittvær på Hardangervidda og da kan det faktisk være en fordel med skikkelig fjellklær fremfor ultralett løpe bekledning så du kan ha dem i sekken med godsamvittighet :D Jeg har deltatt 2 ganger og det kan bli kaldt og surt på natten eller ved kombinasjonen vind og regn

torskri
InnleggCOLON 2
RegistrertCOLON 07 Mai 2015 19:40

Re: Bruke Bergans Heilhorn jakke+Norrøna Falketind til Xreid

Innlegg torskri » 10 Mai 2015 17:05

leifa skrevColonDet kan bli skikkelig drittvær på Hardangervidda og da kan det faktisk være en fordel med skikkelig fjellklær fremfor ultralett løpe bekledning så du kan ha dem i sekken med godsamvittighet :D Jeg har deltatt 2 ganger og det kan bli kaldt og surt på natten eller ved kombinasjonen vind og regn

Supert. Takk for hjelpen;) Siden du er en ringrev, har du noen andre bra tips på klesfronten? Eller andre tips generelt? Har lest endel blogger osv om løpet så har fått endel kunnskap allerede, men dog.

Brukte du et separat sko-par fra Vemork-Gaustatoppen, eller kjørte du samme som fra Kalhovd? Planen er da Hoka Clifton, men de kan vel være glatte om det er bløtt f.eks.. Så burde kanskje vurdere et 3. sko-par (terreng/fjellsko)?

Gå til

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: 2 og 0 gjester