Bislett 50km - Prosjekt 5om5

Flere og flere vil kondisjonere lengre og mer ekstremt
Runnershigh5
InnleggCOLON 1
RegistrertCOLON 22 Sep 2016 10:28

Bislett 50km - Prosjekt 5om5

Innlegg Runnershigh5 » 22 Sep 2016 10:43

Hei alle,

Dette er mitt første innlegg på forumet her, og nå trenger jeg virkelig hjelp!

Dette er saken: Jeg er en jente på 28 år jeg har planer om å melde meg på Bislett 50 km - et prosjekt jeg har valgt å kalle 5om5 (5 mil om 5 måneder). Ikke fordi jeg på noen måte er "kvalifisert" for det, men kun fordi jeg liker en utfordring og jeg liker tanken på å gjøre noe jeg vet blir beinhardt.

Jeg er en klassisk hobbyløper. Jeg har løpt en del halvmaraton, men resultatene er ikke noe særlig - kun 1 gang har jeg kommet i mål på under 2 timer. For noen år siden stuntet jeg et helmaraton uten å ha trent noe særlig i det hele tatt, og det er dette som får meg til å tro at jeg med riktige forberedelser skal klare å løpe 5 mil om 5 måneder på Bislett stadion.

Spørsmålet mitt til dere er: Hva gjør jeg nå? Jeg har tid og mulighet til å trene mye. Om noen av dere tilfeldigvis skulle sitte på et treningsprogram som kan dra meg gjennom disse 5 månendene så ville det vært helt magisk. Men det jeg håper med dette innlegget er å få noen gode tips på veien, særlig litt om hvordan og hvor mye jeg bør trene :)

Gå til

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: 2 og 0 gjester