Avlys alle arrangement

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
morrissey

Avlys alle arrangement

Legg innav morrissey » 24 jul 2011 13:53

Synes det er tragisk at man velger å arrangere mosjonsløp denne helgen, dette til tross for oppfordring fra idrettspresidenten Børre Rognlien om å avlyse alle arrangement. Dette burde være en helg for ettertanke, medfølelse og sorg.
Mål 2010: 10 km sub 37, halvmaraton sub 1.23, maraton sub 3.00

Brukeravatar
Gunnar Bruun
Sted: Harstad

Re: Avlys alle arrangement

Legg innav Gunnar Bruun » 24 jul 2011 16:46

Jeg er ikke enig med deg der.
Selv om det som skjedde er helt forferdelig så går livet videre, og det kan da ikke være galt å gjøre noe som får tankene bort noen små timer?

morrissey

Legg innav morrissey » 24 jul 2011 20:37

Det er viktig at livet går videre, men kanskje like viktig er at man stopper opp, reflekterer over det som har det skjedd, viser omtanke for andre, medfølelse for de som er rammet. For mange unge går ikke livet videre, og for nasjonen og oss som bor her vil aldri livet bli det samme. Dette er ikke helgen for konkurranser. Igjen har idrettspresidenten oppfordret til avlysning.
Sist redigert av morrissey den 24 jul 2011 21:25, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
Bjørn Fra Land
Sted: Trondheim
Kontakt:

Legg innav Bjørn Fra Land » 24 jul 2011 21:18

Selvsagt skulle alle idrettsarrangement i Norge vært avlyst denne helgen herunder også kondisjonsarrangement som maraton, mosjonsløp etc.
Det er ikke ok å lese referat fra løpene i går og i dag der man ikke ser ut til å ha problematisert dette. Forstemmende.
Fortsett å løpe...

morrissey

Legg innav morrissey » 25 jul 2011 00:21

Synes det er sørgelig å lese reportasjen fra Rallarvegsløpet, på en dag som dette da hele landet sørger. Da er det ikke dagen for panegyriske beskskrivelser fra fjellheimen, om rekorder etc. Man burde selvsagt avlyst arrangementet, men at man itillegg legger ut denne reportasjen er trist.

Brukeravatar
Korak
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav Korak » 25 jul 2011 09:32

Jeg mener at det er bra at arrangementer har gått som planlagt, og at det ville være synd om gjerningsmannen skulle få lamme samfunnet vårt mer enn høyst nødvendig. Alt som kan gå som normalt bør gå som normalt. Jeg tror ikke at noen behøver å lure på om ikke tankene til de som deltok på Rallarveien gikk til hendelsene i Oslo og på Utøya.

Enkeltindividet må avgjøre selv hvordan man vil opptre i en slik situasjon mens samfunnsfunksjonene bør gå mest mulig som normalt.
Gunnar Müdtzy-Knutsen

morrissey

Legg innav morrissey » 25 jul 2011 10:24

Idrettspresidenten oppfordret alle til å avlyse, da bør man selvsagt gjøre det,. Livet skal selvfølgelig på videre, men noen ganger er det viktigere å vise en nasjonal sorg, dette har vist seg at hjelper mennesker som har vært involvert i slike tragedier hvis de føler et samfunns medfølelse.

Brukeravatar
tøfflus
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav tøfflus » 25 jul 2011 13:41

Jeg reagerte også på løpsrapporter nå. Er enig i at man selv må kunne velge hvordan man best bearbeider dette - men syns selve løpsrapporten kunne kommet noen dager forsinket denne gangen.
Jeg syns det er ok at de arrangerer akkurat dette løpet, langt til fjells tror jeg ingen blir støtt av et løp. Men, jeg syns altså reportasjen kunne ventet.

Er også enig i at vi må få livene våre i gang igjen, og ikke alle føler seg like berørt av disse hendelsene heller - og vi trenger dermed ulik tid for å komme oss videre. Det viktgiste slik jeg ser det akkurat nå er å ikke støte de som er hardest rammet.
Bli med på intervalltrening (og langturer) i parken, helt gratis!
http://www.treningscamp.com
Parksprint andre søndag i måneden i vinter:
http://parksprint.blogspot.com

Brukeravatar
kollis

Legg innav kollis » 25 jul 2011 19:26

Synes de blir litt feil at ikke alle får fri fra arbeidsplassen også....for.å vise en nasjonal sorg, dette har vist seg at hjelper mennesker som har vært involvert i slike tragedier hvis de føler et samfunns medfølelse.

morrissey

Legg innav morrissey » 25 jul 2011 19:50

Utrolig at man i dag forsøker seg med ironi.

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»