Plattfot

Knær, Akilles, legg, hofte, rygg. Den skade du ikke har hatt er den du kommer til å få!
ERH-80
Sted: Bergen

Plattfot

Legg innav ERH-80 » 21 jan 2012 20:31

Mitt første innlegg blir å handle om og ha blitt plattfot, og smerter under foten framme på siden (utsiden). Er det spesiale sko som er løsningen? springer halvmaraton,maraton og litt ultra. Har altså "plutselig" blitt plattfot så vil gjerne finne en måte å forsette å springe uten vondter 8-)

Brukeravatar
knut42

Re: Plattfot

Legg innav knut42 » 21 jan 2012 21:48

Spør fastlegen din om rekvisisjon til en spesialist i ortopedi, evt. ta direkte kontakt med en ortopeditekniker (lenke) som kan lage en spesialtilpasset såle og fremgangsmåte for å få dekket dette gjennom trygdesystemet.

http://www.ortopediteknikk.no/

Grynet

Legg innav Grynet » 21 jan 2012 23:04

Hei!
Har sjølv tverrplattfot og blei henvist til ortoped med smerter i foten. Ortopeden laga sålar og dei fungerar bra. Tok litt tid før smertene ga seg.
Fekk ikkje refundera pengar hjå NAv sjølv om legen sende søknad. Fekk hjelp på NIMI. Dersom eg trener uten sålane får eg vondt. Fekk laga sålar i oktober.

ERH-80
Sted: Bergen

Legg innav ERH-80 » 23 jan 2012 19:41

Var til kiropraktor i dag og de fører en såle som heter FormtHotics såler fra AlfaCare
Er visst den samme sålen som skiskytterene bruker... men de løper jo ikkje :) Såler er jo ikkje billige så om de ikkje skulle hjelpe er det jo tapte penger.. :(

Noen som har hørt om denne sålen?

Brukeravatar
ipconfig

Legg innav ipconfig » 14 feb 2012 11:31

Jeg har spesial lagede soler fra OCH http://www.och.no/. De var svindyre men er ufattelig god kvalitet. Jeg bestilte 2 par (i 2003) og bruker de enda. Av sko så er det sko med mild overpronasjon som funker best. Runningwarehouse har en flott vurdering av pronasjonsstøtte i de forskjellige modellene så jeg bruker den som informasjon når jeg løper.

For å få refundert beløp hos Folketrygden må skaden være av en slik art at du har store problemer med daglige gjøremål. Det var det jeg fikk vite. At personen som lager sålen ikke løper betyr ikke noe. Han jeg gikk til lagde soler til alpinlandslaget + masse andre toppidrettsutøvere.

Det er jo mange som har kastet seg på innleggsåle markedet. Intersport har noen butikker som tar elektronisk fotavtrykk og lager solen for deg i butikken. Ikke er de så dyre heller (tror det var rundt 400).

Gå tilbake til «Skader»