strekk i lår - halvmaraton om fire uker...

Knær, Akilles, legg, hofte, rygg. Den skade du ikke har hatt er den du kommer til å få!
oyvoll

strekk i lår - halvmaraton om fire uker...

Legg innav oyvoll » 05 mar 2012 10:50

Jeg var litt vel kompetativ for to dager siden og la inn en reell spurt på slutten av en 10 km løpetur... skulle så gjerne slå min løpepartner i spurten for første gan og tok ordentlig i med det resultat at jeg fikk en ordentlig strekk i høyre lår. Kan hende det er innbildning, men jeg tror det kom et smell fra låret også... Veldig vondt der og da og et mørkeblått mlåmerke på nedre del av låret. dagen det skjedde var det fire uker til et halvmaratonløp og nå to dager etter føles det egentig greit, men ømt. Kjenner det når jeg går men ikke smertefult lenger.
Har noen tips til når jeg kan trene normalt igjen og om jeg kan gjennomføre de hardøktene som må til for å få til en tilfredstillende halvmaraton.
Jeg har løpt 10 halvmaraton før og jeg har et har et bedagelig tempo (skal under 2 timer nå, tenkte jeg), så det er ikke veldig stor belastning under selve løpet.
hilsen lettere bekymret
PS. jeg vant spurten... dummedummedumme meg!

workingclasshero

Re: strekk i lår - halvmaraton om fire uker...

Legg innav workingclasshero » 05 mar 2012 20:56

løp når det ikke gjør spesielt vondt lenger

mosjonist

Re: strekk i lår - halvmaraton om fire uker...

Legg innav mosjonist » 06 mar 2012 10:49

Min erfaring er at det tar ca ei uke-10 dager å lege en strekk. Har hatt det et par ganger. Da sykler/ går jeg til smertene er borte når jeg løper.

Gå tilbake til «Skader»