lavcarbobølgen

Du er det du spiser
workingclasshero
InnleggCOLON 218
RegistrertCOLON 01 Feb 2010 16:28

Re: lavcarbobølgen

Innlegg workingclasshero » 22 Apr 2012 11:12

kollis skrevColon jeg har hvilepuls på rundt 40 stående spiser du får mye carbo ligger den høyere :?
gidder ikke å forklare deg noe mer fordi det har ingen hensikt

for en argumentasjon. Jeg har hvilepuls på 31, lever på høykarbo. Astrid U. Jacobsen hvilepuls 28, lever på høykarbo. Dæhlie høykarbo, hvilepuls 26. OSV OSV.

Brukerens avatar
kollis
InnleggCOLON 527
RegistrertCOLON 20 Jan 2010 19:38

Innlegg kollis » 22 Apr 2012 18:41

jeg er 46 år og når jeg måler liggende har jeg sikkert det samme hvilepulsen som deg,,,men det er fint at du sammenligner meg med Bjørn D.... Jeg fungerer ikke på høycarbo, det ser jeg på resultatene,,,at du har lav hvilepuls gir en pekepinn på at det kostholdet du har fungerer får deg......

workingclasshero
InnleggCOLON 218
RegistrertCOLON 01 Feb 2010 16:28

Innlegg workingclasshero » 24 Apr 2012 00:27

kollis skrevColonat du har lav hvilepuls gir en pekepinn på at det kostholdet du har fungerer får deg......

at jeg har lav hvilepuls gir en pekepinn på gener og fysisk form (ja, jeg vet at det ikke er slik at lavest hvilepuls = best trent)

Brukerens avatar
kollis
InnleggCOLON 527

Innlegg kollis » 25 Apr 2012 06:09

selvfølgelig er det mange faktorer som også må være med,,,,men for meg er helsa 1pri og så resultat osv hos andre er det andre prioteringer..... og innen helse er nok av prioteringer som jeg setter foran enn andre osv...

Unni
InnleggCOLON 8
RegistrertCOLON 15 Nov 2010 18:52

Innlegg Unni » 16 Mai 2012 11:31

Fant en svenske som blogger om løping og som er på lavkarbo. Blir spennende å se om han får bedre resultater på lavkarbo http://42195meter.se/?cat=4
I mellomtiden fortsetter jeg å spise mine carbs :D

Tarzan
InnleggCOLON 485
RegistrertCOLON 20 Jan 2010 10:06
BostedCOLON Marker

Innlegg Tarzan » 16 Mai 2012 16:24

Det kan hende at han får bedre resultat på lavkarbo, det kan hende han ikke får det. Alt dette skriveriet om lavkarbo som har vært i media, skrevet av journallister som ikke har hatt den minste peiling på hva lavkarbo er, og som har funnet fakta hvor - på google? Lavkarbo er ikke noe annet enn - mat. Vanlig mat som du får på Rema. Er du en super lavkarbo entusiast så kjøper du økologiske egg fra høner som går ute, og kjøtt og innmat fra dyr som gresser ute på enger. Villfisk fra havet. Men det er ikke til å komme bort fra - lavkarbo er bare mat, mat med et lite innhold av karbohydrater, og som regel et høyere innhold av fett. Noen bør spise en slik kost, fordi det fungerer bedre for dem. Jeg er en slik fyr. Men naboen min vil kanskje ikke ha det, og da skal ingen presse det på ham heller. Det dreier seg for guds skyld bare om mat.
Personlig tror jeg mange sykdommer kunne vært unngått om en kuttet ut korn og melk - simpelthen fordi mange er blitt friske av å kutte det ut. Det er ikke til å komme forbi, kutter du ut alt som inneholder korn, så synker også karboinnholdet ditt drastiskt. Er det da forandringen i karbo innehold som gjorde dem friske, eller bare fraværet av korn. Eller begge deler? Eller var det det som erstattet kornet som gjorde dem friske, hva nå det måtte være? Sånt er søren ikke lett å finne ut, men mistanken mot korn er forsterket hos meg, når jeg har funnet ut at ved siden av å inneholde næring, så inneholder det også stoffer som samlet kalles for ANTIBEITESTOFFER. Stoffer som gjør at dyr som beiter denne planten, ikke gjør det flere ganger, fordi det gjør dem syke..Vi har beitet denne planten i 6-10 000 år, så derfor blir vi kanskje ikke akutt syke, men får heller kroniske sykdommer?? Mulig? Absolutt, men ingen konklusjon.

Brukerens avatar
kollis
InnleggCOLON 527

Innlegg kollis » 17 Mai 2012 17:02

bare stå på tarzan ....fint at du repeterer for meg .....de andre har kanskje ikke så mye informasjon,,,du vet regelen jo mindre energi enn har jo mer motstand mot noe annereldes.....http://www.vg.no/mat-og-drikke/artikkel ... d=10053656

Brukerens avatar
kollis
InnleggCOLON 527

Innlegg kollis » 04 Sep 2012 21:23

http://www.oikos.no/newsread/page.aspx?docid=13637 ,,,,,når du leser dette skjønner du hvor farlig det er å bruke solarium.......

Brukerens avatar
kollis
InnleggCOLON 527

Innlegg kollis » 09 Des 2012 01:44

http://www.nrk.no/video/endring_av_kost ... /Kosthold/ noen har forstått at hjelper med ....

Brukerens avatar
kollis
InnleggCOLON 527

Innlegg kollis » 10 Jan 2013 22:01

enkelte er trege i oppfatningen 8-) http://www.runnersworld.co.za/nutrition ... ary-ideas/ Den kjente løpeguruen, professor Tim Noakes, forfatter av The lore of running, har i sin siste bok bedt sine tilhengere om unnskyldning for å ha tilrådd bruken av sportsdrikker med sukker i forbindelse med konkurranser.

Gå til

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: 1 og 0 gjester