Garmin Forerunner 310XT

INGEN vi gjentar INGEN har det rette svar på hva som er den riktige trening
Løpeprinsessen

Garmin Forerunner 310XT

Legg innav Løpeprinsessen » 03 mai 2013 18:29

Noen med erfaring??

Brukeravatar
Einar

Re: Garmin Forerunner 310XT

Legg innav Einar » 03 mai 2013 20:03

Løp og kjøp! Det er det beste kjøpet du kan gjøre. Den er vanntett, har god batterikapasitet, enkle menyer og en norsk importør som gir perfekt service! Jeg har hatt Garminklokker de siste 10 årene. Nå har jeg en 910 XT som er oppgraderingen av 310 XT. Hvis du ikke er svømmer eller ekstremt opptatt av eksakt høydemåling er det smart å kjøpe 310 XT som nå er rundt 1000 kr billigere.
"If you feel like eating, eat. Let your body tell you what it wants." - Joan Benoit Samuelson
Blogg

Brukeravatar
torolav

Legg innav torolav » 04 mai 2013 05:48

Kjøpte 310xt til jul, og er fornøyd med klokka. Kjekt med fire felter på displayet som viser akkurat det du vil, f.eks gjennomsnittsfart, puls, distanse og totaltid i økt. Jeg droppa polars rcx3 gps fordi den hadde "låste" skjermbilder som man måtte rotere mellom.
Den oppgraderte 910xt er en del dyrere, og derfor kjøpte jeg ikke den. Men mulig den har enda bedre oppløsning på skjerm, og får hyppigere programvareoppdateringer....samt barometer for gode høydekurver (men unøyaktigheter i avlest distanse korrigeres ved innlasting til pc)

Billigste 310xt fant jeg forøvrig på http://www.komplett.no

Treningsdagboka til garmin er litt vel enkel. Men filene kan lett importeres i Sporttracks, Endomondo, Runkeeper eller andre.
*2xSRM: 27:45 *10 km: 43:13 *Halvm:1:37:25

Brukeravatar
ipconfig

Legg innav ipconfig » 04 mai 2013 21:39

Jeg har hatt klokka ca 1 år og syns batteriet blir dødt svært fort uten lading. Trener man ofte og ikke har klokka på lading så hender det at den er død når du skal ut på trening.

Audun

Legg innav Audun » 05 mai 2013 09:56

Batteriet tåler 20t før ny lading, noe som er blant det beste du får på klokker med innebygd gps.Det er jo meningen at man skal lade klokken etter et par treninger på slike klokker.

Brukeravatar
knut42

Legg innav knut42 » 06 mai 2013 15:32

Veteran

Legg innav Veteran » 09 mai 2013 10:12

Hei alle klokke-(kloke)-entusiaster.

Jeg ser at det er en stund siden noen skrev om dette fenomenet Garmin ........
Naa har dere hatt god tid til aa teste . Kan noen fortelle meg i hvilken grad/hvor mye dette app. har hjulpet til bedre tider? Ja for det er vel det som
er vitsen med all trening? Jeg er mer enn normalt interessert av utviklingen vedr. trening/loeping, og ettersom nivaaet med noen faa individuelle unntak
har gaatt rett til bunns, er det spesielt viktig aa faa rede paa om alle disse "instrumenter" virkelig hjelper? For meg virker det som de fleste bruker mer
tid paa aa lese treningslitteratur og sjekke pulsen paa hver treningstur, enn paa aa trene effektivt.
Som gammel Kondis-medlem er jeg skuffet over at det er saa faa her inne som vil diskutere dette. Det er faktisk en mye bedre diskusjon f.eks. paa VGD.
selv om de fleste der ogsaa "har hengt seg opp" i puls og soner.
Spesielt vil det vaere fint om noen av de gamle veterankameratene kan fortelle litt om sin egen trening, det var jo mange som var meget gode loepere med
tier som er "langtvekkistan" for de fleste yngre idag. Hva mener dere om dagens trening? Tor og Asbjoern og mange flere virkelig gode, dere har i alle fall
mer enn nok erfaring aa oese av som dagens unge vil ha godt av aa hoere/vite. Hoerte aldri at dere nevnte puls, soner osv. men bare hardtrening. Tok en rask
10 km kvelden foer et maratomloep osv. Gyldne tider og jeg var at bl.a. dere har holdt koken i mange aar med flotte resultater. Mye aa laere for de unge..

Moro om flere kommer med synspunkter her paa forumet....

vestlandsfanden

Legg innav vestlandsfanden » 10 mai 2013 08:55

De beste løperne i dag bruker vel stort sett pulsmåler når de trener økter med fart, f.eks terskel. Eller når de løper på mølle, følger terskelfarten sin. Eller syklister, terskelwatt. Kjenner man kroppen godt så kan man sikkert slippe, det samme gjelder å stikke seg i fingeren. Men har man teknologi enkelt tilgjengelig, så hvorfor ikke bruke det?

Gå tilbake til «Trening»