Er du i rute?

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
Brukeravatar
Pluto

Er du i rute?

Legg innav Pluto » 01 mar 2010 22:24

Vi går inn i mars i dag og våren skulle i utgangspunktet nærme seg. Det betyr også at for mange av oss nærmer det seg også sesongåpning. Noen har kanskje allerede deltatt i noen løp for å få litt konkurransefeeling, mens andre venter på høydepunktet sitt.

Tanken med denne tråden er at en kan skrive hvordan en ligger an i forhold til et av årets høydepunkter.

Har du trent nok? Har skader plaget deg? Sykdom? Har du trent for mye? Jobber badevekta mot deg? Har kong vinter ødelagt mye? Tar familie/jobb tiden fra deg?

Fyr løs !

Brukeravatar
sodalo
Sted: Kyrksæterøra

Re: Er du i rute?

Legg innav sodalo » 02 mar 2010 09:28

Er i rute til å ta skikkelige perser i alle distanser i hvert fall! Om jeg klarer målene gjenstår å se. 9 uker igjen til første 10k-test. Gleder meg!

kosmo

Legg innav kosmo » 02 mar 2010 10:24

Grunnet dritvær så er treningsmengden ikke i samsvar med ambisjonene:-( På pluss siden så er badevekten enda på lag:-)
Nå kommer snart våren og da blir det langtur, intervall, terskeltrening osv.......NYDELIG!!!
Vil minne vedkommende herremann som i dette forumet sa "hvorfor kjøper dere i Stavanger området mølle, dere har jo ikke mer enn maks 14 dager med kulde og dårlige løpeforhold".....78 dager og teller enda. Husk at det kan gå troll i ord ( min mormor sier så)

Ha en flott dag!!
La ikke tanken på målet overskygge gleden av å være underveis:-)

flowing

Legg innav flowing » 02 mar 2010 10:42

Føler at jeg er i rute, men har ikke løpt ute siden desember, kun mølle (pluss en del skiturer). Har ligget på 60-70 mølle kilometer i uka og har ikke hatt noen vondter eller stive ben på det jeg kan huske..

Er litt spent på hvordan dette slår ut når jeg får asfalt under bena. Noen som har erfaring med dette?

Brukeravatar
sodalo
Sted: Kyrksæterøra

Legg innav sodalo » 02 mar 2010 11:10

flowing skrev:Føler at jeg er i rute, men har ikke løpt ute siden desember, kun mølle (pluss en del skiturer). Har ligget på 60-70 mølle kilometer i uka og har ikke hatt noen vondter eller stive ben på det jeg kan huske..

Er litt spent på hvordan dette slår ut når jeg får asfalt under bena. Noen som har erfaring med dette?

Spent på det samme. Mølla jeg løper på har veldig god demping. Kjempeforskjell i forhold til asfalt. Dette gjelder også snøføre som tross alt gir god demping. Tror nok en gradvis overgang er helt nødvendig. Et vanskelig dilemma: man blir fristet til MER løping, men samtidig er det langt mer belastende. I fjor fikk jeg problemer med achilles.

EspeN
Sted: Oslo

Legg innav EspeN » 02 mar 2010 11:11

Ja, jeg er i kanonrute!!!

Februar ble den treningsmåneden med FÆRREST økter og flest hviledager - alikevel ble det den beste måneden på lenge!
4 langturer (20km,30km,35km,42km) og Tusinger hver uke på intervall siden har gjort dette til en meget kvalitativ mnd!

Jeg har også større treningsglede enn på lenge nå som jeg har så mye hviledager - og jeg tror jeg kan løpe bedre enn antatt allerede tidlig i sesongen!
Men det er det viktigste i grunn.. TRENINGSGLEDEN!

Eneste som er litt dritt er skaden jeg har i venstre kne/legghinne.. Den har vært der veldig lenge nå, men merker lite til det når jeg løper.

Brukeravatar
Korak
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav Korak » 02 mar 2010 11:34

Jeg er ikke i rute.
Har hatt usedvanlig mye sykdom denne vinteren. Forkjølelse, lungebetennelse og nå trøbbel med nyrene. Klarer å opprettholde volumet i treningen ved å sykle ganske mye, men det er verre med intensiteten. Så snart jeg tar litt for mye i, så pisser jeg blod og har vonde nyrer i dagesvis.

Håper jeg ikke mister for mye fart fremover..

Jeg håper at jeg kan stille til start på neste halvmaraton i BG, men det fordrer at nyrene holder og at snøen har takket for seg.
Gunnar Müdtzy-Knutsen

Linda
Sted: Røyken kommune

Legg innav Linda » 02 mar 2010 11:56

Vet ikke helt om jeg er i rute. Jeg har trent 3-4 ganger i uka hele vinteren, men mest på ski. Har løpt stort sett 1 gang i uka, av og til 2 ganger. Jeg skal være i form til en halvmaraton i 3. uke i mai, så det begynner egentlig å haste. Og jo, badevekten peker litt oppover i det siste. Det blir en ny skitur etter jobben i kveld, men jeg skal prøve å få til en løpetur etter jobben litt senere i uka.

kosmo

Legg innav kosmo » 02 mar 2010 12:25

Korak skrev:Jeg er ikke i rute.
Har hatt usedvanlig mye sykdom denne vinteren. Forkjølelse, lungebetennelse og nå trøbbel med nyrene. Klarer å opprettholde volumet i treningen ved å sykle ganske mye, men det er verre med intensiteten. Så snart jeg tar litt for mye i, så pisser jeg blod og har vonde nyrer i dagesvis.Håper jeg ikke mister for mye fart fremover..

Jeg håper at jeg kan stille til start på neste halvmaraton i BG, men det fordrer at nyrene holder og at snøen har takket for seg.

Høres jo ut som om å ta det rolig en stund er å anbefale :o
La ikke tanken på målet overskygge gleden av å være underveis:-)

Brukeravatar
SAUCONY
Sted: Øvre Årdal

Legg innav SAUCONY » 02 mar 2010 13:06

Eg kan vel trygt sei at eg milevis framfor ruta. For eit halvt år sia hadde eg meir eller mindre mista trua på at det skulle bli
aktuelt med løp i år. Fleipa litt med at eg skulle gjera come back i 2011. Ein kiropraktor fra Voss - Kolbjørn Sæten - gjorde underverk for meg.
2 behandlinger i veka i 2 mnd fekk orden på kroppen, og no har eg trent stort sett kvar dag i over 4 mnd. Har Oslo Maraton som det store
målet, og det hadde jo vore fint om det stod eit 2 tal fremst på tiden. Uansett så er gleden av å ha ein kropp som fungerer 100 % og kunne få lov
til å drive med det eg liker aller best det viktigaste..... Okay da, ein pers eller 2 er no ikkje å forakta det heller ;)
Sist redigert av SAUCONY den 05 mar 2010 14:48, redigert 1 gang totalt.
Bjørn F.

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»