Tape som smøring

Når du ser skituppene foran deg er du på rett vei, når du ser skituppene over deg er du på tuppa
espenh
InnleggCOLON 1
RegistrertCOLON 10 Mar 2016 13:22

Tape som smøring

Innlegg espenh » 10 Mar 2016 13:24

Hei!

Skal gå Birken 19. mars og begynner å bli veldig klar fysisk sett. Når det kommer til å smøre skiene sliter jeg litt mer.. Kom over ulike tape-produkter og har lest en god del bra om det.

Er det noen her som har prøvd det, og da gjerne på litt lengre distanser? I så fall, er dette noe som kan funke bra på Birken, eller bør jeg heller prøve så godt jeg kan med ''tradisjonell'' smøring?

Takk for alle svar!

håvard b.
InnleggCOLON 159
RegistrertCOLON 24 Jan 2010 22:51

Re: Tape som smøring

Innlegg håvard b. » 10 Mar 2016 18:43

Jeg prøvde Starts tape for noen år siden.

Den gang (vet ikke om tapen er "endret" vesentlig på de årene) opplevde jeg at den ga stort sett bra feste, men ikke bedre feste enn godt smurte ski for forholdene. Men det er jo heller ikke poenget, det er vel snarere det raske og enkle som er salgsargumentet.

Den stjal helt klart glid. Hvor mye varierte dog mellom forskjellige fører. Spesielt på kaldføre stjal den veldig mye.

Ved (fallende) nysnø er det bare å glemme den. Da er den helt håpløs.

Rundt 0 grader, med smått harde spor, men uten nysnø, var den veldig god!

I dag tror jeg at jeg ville investert i en ski med feller (hvis penger ikke var en issue), Atomic Skintec eller tilsvarende. Men dette kun for trening/tur, jeg tror ikke jeg ville brukt tapen eller felleski i turrenn.

Gå til

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: 2 og 0 gjester