Jeg har løpt i ca 1.5 år nå. Det siste halvåret har jeg slitt med smerter på innsiden av ankel under og etter løpeturer. Jeg har prøvd lengre opphold fra løping med gradvis tilbakevenning, men det kommer tilbake med en gang jeg begynner å løpe igjen. Jeg har lest mye rundt, og føler meg ganske sikker på at jeg har det som kalles "Tibialis posterior tendinopati" (http://nhi.no/pasienthandboka/sykdommer ... 11466.html). Jeg er ikke så alvorlig rammet som mange av tilfellene jeg leser om. Jeg har ingen synlig hevelse, klarer helt fint å løpe, gjør bare vondt. Hvis jeg ikke har løpt dagen før så klarer jeg gjerne å løpe ca. 5-6km før smertene begynner å melde seg. Jeg er ikke på et punkt der det blir verre og verre, men jeg klarer bare ikke å bli kvitt det..
Jeg forstår at dette er en ganske vanlig skade blant løpere, og håper derfor at noen her har noen nyttige erfaringer de vil dele

-Hva hjalp dere for å bli kvitt plagene?
-Kan det bedres med skovalg?
-Endre løpeteknikk?
-Andre tips eller tanker?
Kan legge til litt info om meg selv som kanskje kan være relevant: Jeg er høy og tynn (190cm, 75kg), 22år, mann. Jeg er noe kalvbeint, føttene mine peker ganske mye "utover" eller "fra hverandre". Jeg har sett på video av meg selv løpe, og ser at beina knekker ganske mye innover når jeg lander.